statystyki

Dane fakultatywne na etykiecie nie mogą wprowadzać w błąd

autor: Natalia Ryńska13.08.2014, 08:10; Aktualizacja: 13.08.2014, 08:13
Zapis na etykiecie nie może wprowadzać w błąd

Zapis na etykiecie nie może wprowadzać w błądźródło: ShutterStock

Zdaniem sądu, podanie dwóch wartości procentowych odnoszących się do dwóch różnych wielkości, tj. jednej do stężenia procentowego soku malinowego użytego do produkcji oraz drugiej dotyczącej zawartości procentowej składnika (soku) w gotowym wyrobie, dla przeciętnego konsumenta może być niezrozumiałe.

Reklama


Sprawa, którą wczoraj zajmował się NSA dotyczyła producenta syropu malinowego. Umieścił on na butelce następującą informację dotyczącą składu produktu: „65 proc. sok malinowy zagęszczony (0,32 proc.)”. Poza rzeczywistą zawartością soku zawierała więc także dane na temat jego stężenia użytego do produkcji syropu. Wojewódzki inspektor Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych uznał przedmiotowy zapis za wprowadzający konsumentów w błąd i wszczął postępowanie w sprawie wprowadzenia do obrotu produktu o niewłaściwej jakości handlowej. Zaznaczył, że oznakowanie powinno czynić zadość przepisom prawa żywnościowego, w tym ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2006 r. nr 171, poz. 1225 ze zm.). Oznacza to, że jeżeli jakiś składnik użyty został w nazwie produktu, to należy podać procentową jego zawartość w gotowym wyrobie. Wskazanie na etykiecie procentowego stężenia dodawanego soku malinowego jest zaś informacją fakultatywną, która też nie może wprowadzać w błąd.


Pozostało jeszcze 43% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Komentarze FB:

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama