Sprzedaż artykułów spożywczych w hipermarketach spadła o 5,7% r/r w ujęciu wartościowym w okresie listopad 2012 - listopad 2013, wynika z danych Nielsen, przedstawionych przez serwis Dlahandlu.pl. Jednocześnie ich udział w rynku spadł o 0,7 pkt proc. do 11,9%.

W przypadku koszyka chemiczno-kosmetycznego sprzedaż w hipermarketach spadła w tym okresie o 8,3%, a kanał ten posiada 19 proc. udziałów w rynku w Polsce, podał portal.

"W kanale hipermarketów wzrasta znaczenie produktów marek własnych, których sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie. Produkty te w hipermarketach mają 6,4% udziałów w sprzedaży całego koszyka FMCG. W tym samym okresie produkty markowe zanotowały blisko 7% spadku sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku" - powiedział Tomasz Krysiak z firmy Nielsen, cytowany przez Dlahandlu.pl.

Krysiak dodał, że wzrasta odsetek produktów kupowanych podczas promocji. Dla wielu kategorii spożywczych jest to już 1/3 wartości sprzedaży.

Według danych firmy Nielsen, na koniec 2013 roku działało w Polsce 320 hipermarketów o powierzchni sprzedaży większej niż 2500 m2.