"Wyprodukowano w Polsce" - "made in Poland" - to nowa kampania Ministerstwa Gospodarki, promująca polskie marki.

Chodzi o wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych inwestorów, jako nowoczesnego partnera gospodarczego - wyjaśnia wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

Resort do promocji wybrał 15 branż, między innymi przemysł kosmetyczny, meblarski, produkcji jachtów i łodzi oraz farmaceutyczny. Resort będzie zachęcał zagranicznych inwestorów z Czech, Niemiec, Ukrainy, Chin i Rosji do nawiązywania współpracy z naszymi firmami.

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński dodał, że każdy z nas powinien czuć się współodpowiedzialny za dobrą opinię o Polsce i polskiej gospodarki.

Oprócz reklam w prasie wymienionych krajów w ramach kampanii powstanie też raport "Polskie firmy i produkty", który opisze sytuację naszej gospodarki i poszczególne branże. Przewidziano także fora gospodarcze.

Kampania jest finansowana ze środków unijnych w ramach programu operacyjnego innowacyjna gospodarka, zaplanowanego na lata 2007-13.