Firma z Cupertino jeszcze w 2012 roku mogła się pochwalić udziałem w sprzedaży tabletów na poziomie 60 procent i 17 milionami sztuk sprzedanego sprzętu. Do połowy tego roku sprzedaż osiągnęła co prawda już 14 milionów, ale udział s rynku ostro spadł. 

Apple goni największy z rywali, koreański Samsung. W minionym roku sprzedał co prawda 2,1 miliony tabletów, co dawało mu ponad 7 procent rynku, ale obecne półrocze kończy ze znakomitym wynikiem 7 mln sztuk. To wzrost rok do roku o 277 procent. Na kolejnych miejscach jest Asus, Lenovo i Acer.

Sprzedaż tabletów Źródło: IDC

Sprzedaż tabletów Źródło: IDC

źródło: Materiały Prasowe

Zmniejszenie udziału w rynku tabletów Apple,  odbija się również na zwiększeniu udziału Androida. System iOS stracił pierwsze miejsce na rzecz systemu Google'a.

Systemy operacyjne, źródło: IDC

Systemy operacyjne, źródło: IDC

źródło: Materiały Prasowe