Najtańsze pomidory czy ogórki, reklamowane w telewizji nie oznaczają, że w reklamowanej sieci handlowej zrobimy najtańsze zakupy. Jak wynika z raportu, publikowanego co dwa tygodnie w portalu dla handlu.pl, w czerwcu najmniej za koszyk 40 typowych produktów zapłaciliśmy w sieci hipermarketów Auchan – 132,52 zł, najwięcej – w sieci Żabka, gdzie za te same produkty zapłacimy o ponad 100 zł więcej - 245,40 zł.

Liderem cenowym w czerwcowym zestawieniu została sieć hipermarketów Auchan, gdzie 40 podstawowych produktów, w tym pieczywo, owoce, warzywa i nabiał kupimy za 132,52 zł.

W przedziale od 140 do 150 zł ofertę przedstawiło pięć sieci, w tym najpopularniejsze dyskonty oraz dwie sieci hipermarketów: Carrefour (142,73 zł), Lidl (147,15 zł), Netto (147,55 zł), Biedronka (148,29 zł), Tesco (148,47 zł). Takie zbliżenie cenowe pięciu sieci handlowych pokazuje, że wbrew schematom główna linia podziału nie przebiega na linii dyskonty - hipermarkety.

W przedziale 150 -160 zł za 40 produktów z Najtańszego Koszyka zapłacimy w Polomarkecie (152,87 zł), Aldim (155,24 zł) oraz Realu (156,41 zł) i Kauflandzie (158,35 zł). Z kolei od 160 do 170 zł zapłacimy w E.Leclerc (161,28 zł), Intermarche (162,15 zł) oraz Stokrotce (168,64 zł).

Sieci delikatesów przedstawiły ofertę na poziomie ponad 175 zł. I tak w Bomi jest to 176,96 zł, Piotr i Paweł (178,67 zł), Alma (181,12 zł) oraz Delima (186,06 zł).
Najdroższe zakupy w ramach Najtańszego Koszyka zrobimy w sieci Żabka, gdzie wydamy na 40 produktów z podstawowej oferty 245,40 zł.

Jak powstaje najtańszy koszyk

Najtańszy Koszyk zawiera 40 produktów marek własnych lub najtańszych marek producenckich dostępnych w danej sieci oraz produktów świeżych. Analiza obejmuje ofertę 20 popularnych sieci zlokalizowanych na Górnym Śląsku. Publikowany jest w połowie każdego miesiąca w portalu dla handlu.pl