Tajwański producent smartfonów, koncern HTC zanotował wzrost zysków, ale twierdzi, że sprzedaż jego produktów napotyka ostatnio dużą konkurencję ze strony iPhone’ów Apple’a i różnych gadżetów Samsunga.

Zysk po opodatkowaniu za 2011 rok wyniósł 61,98 mld tajwańskich dolarów (2,1 mld USD), co oznacza wzrost o 57 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Roczna sprzedaż podskoczyła o 67 proc. do 465,8 mld tajwańskich dolarów, mimo spadku o 20 proc. w grudniu. Ale koncern oczekuje w okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku, że sprzedaż spadnie o jedną trzecią – relacjonuje serwis BBC.

Firma stara się dotrzymać kroku smartfonom rywali i podczas najważniejszych na świecie targów poświęconych telefonii komórkowej, Barcelona Mobile World Congress, zamierza zaprezentować cztery nowe modele. Tegoroczną edycję targów zaplanowano na przełomie lutego i marca.

W celu poprawy swej konkurencyjności i potencjału innowacyjnego tajwański koncern przyjął w zeszłym roku do pracy 1000 nowych inżynierów. „Jeśli w krótkim okresie wyniki mogą nie spełnić naszych oczekiwań, to jednak zdobyliśmy nowe doświadczenia i odnotowaliśmy osiągnięcia w sferze zarządzania marką i innowacyjności produktów” – podkreślił Peter Chou, prezes HTC.

W pierwszym kwartale sprzedaż HTC może skurczyć się nawet o 36 proc. do kwoty 65-70 mld tajwańskich dolarów, wobec 101,42 mld tajwańskich dolarów za ten sam okres poprzedniego roku.