Sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich w 2011 r. spadła, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Liderem spadków w zeszłym roku była "Gazeta Wyborcza", wydawana przez Agorę.

Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Wyborczej" w 2011 r. wyniosła 270 635 egz. dziennie, czyli była niższa o 11,1% niż przed rokiem, wynika z raportu. Sztandarowy tytuł Agory był jednak liderem segmentu "dzienników opinii" i wyprzedzał "Rzeczpospolitą" (Presspublica), której średnia sprzedaż ogółem w 2011 r. wyniosła 100 293 egz., co oznacza spadek o 10,8% r/r.

Wynik tytułu "Dziennik Gazeta Prawna", który jest wydawany przez Infor Biznes, wyniósł 74 868 egz.

Tabloidy zanotowały mniejsze spadki sprzedaży, niż dzienniki opinii, a liderem całego rynku w 2011 r. pozostał "Fakt". Średnia sprzedaż ogółem dziennika wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska wyniosła w zeszłym roku 394 453 sztuk, czyli o 9,7% mniej niż w 2010 roku. W raporcie podano, że sprzedaż "Super Expressu" (Murator) spadła w 2011 r. o 5,3% do 173 623 egz.

"Super Express" był jednak jedynym ogólnopolskim dziennikiem, który zanotował wzrost sprzedaży w grudniu.