Spółka Times Co jest zainteresowana przejęciem firm technologicznych lub informatycznych w celu podtrzymania rozwoju swych publikacji cyfrowych – powiedziała szefowa koncernu Janet Robinson. W tej chwili spłacono wszystkie długi i zredukowano koszty, co zapewniło firmie finansowe pole manewru do zawierania transakcji – podkreśliła Robinson.

Nowojorski wydawca zmaga się ze spadkiem przychodów z tradycyjnych edycji drukowanych, co powoduje regularny spadek sprzedaży gazet poczynając od 2006 roku. W marcu NYT wprowadził odpłatną prenumeratę internetowych wydań gazety, dzięki czemu wzrosły wpływy z reklamy, a liczba abonentów dziennika w sieci zwiększyła się pod koniec września do 324 tys.

“To działa z perspektywy przychodów” – dodaje prezes spółki Arthur Sulzberger.

Ostatnim zakupem wydawcy “NYT” było przejęcie dziennika na Florydzie w marcu 2008 roku. Spółka zainwestowała także firmy typu startups z branży technologii, jak LibreDigital i Ongo. Wzrost liczby abonentów w sieci pozwala działać firmie w celu powstrzymania spadku przychodów. W trzecim kwartale wpływy z reklam skurczyły się o 8,8 proc., przychody z wydań drukowanych siadły o 10 proc., a edycji cyfrowych – o 4,5 proc. Ogółem przychody za kwartał spadły 3,1 proc. do 537,2 mln dolarów. 

Sluzberger powiedział, że Times Co. moze zawalczyć z konkurencją ze strony takich portali informacyjnych, jak Huffington Post, czy nowymi rywalami o wpływy reklamowe, jak Facebook. „Utrzymujemy bezpośrednie relacje z wymagającym czytelnikiem, po zaadaptowaniu odpowiednich narzędzi w świecie cyfrowym będziemy mogli zaoferować reklamodawcom tych wymagających odbiorców” – argumentował prezes New York Times Co.