Wartość polskiego rynku gier komputerowych w 2011 r. może wynieść 692 mln zł wobec 520 mln zł w poprzednim roku i 368 mln zł w 2009 r., wynika z danych firmy Gry-online.pl, na które powołuje się DM BZ WBK w raporcie na temat tego sektora.

"Polski rynek nada rożni się od zachodniego, ale ta różnica się zaciera. Wzrost w segmencie detalicznym to efekt rosnących cen gier i zwiększenia udziału droższych gier konsolowych w całym rynku" - czytamy w raporcie specjalnym DM BZ WBK.

Z podanych prognoz wynika, że wartość rynku detalicznego wzrośnie w 2011 r. do 402 mln zł z 346 mln zł przed rokiem. Wartość segmentu dystrybucji cyfrowej wzrośnie do 40 mln zł wobec 24 mln zł przed rokiem.

Rynek "darmowych gier" wart 250 mln zł

Natomiast wartość rynku "freemium" (czyli teoretycznie darmowych gier internetowych, w których gracze mogą dokupywać dodatkowe usługi lub wirtualne przedmioty) ma wynieść 250 mln zł wobec150 mln zł przed rokiem.

Dobre perspektywy dla dystrybutorów

Analitycy zaznaczają, że na rozwiniętych rynkach rośnie znaczenie cyfrowej dystrybucji. W swoim raporcie analitycy DM BZ WBK podtrzymują rekomendacje "kupuj" dla CD Projekt RED oraz City Interactive. Według nich, ci dwaj najwięksi na polskim rynku producenci gier, są dobrze przygotowani do wykorzystania zmian na rynku. Te zmiany mogą stanowić jeszcze większą szansę dla mniejszych firm, wśród których analitycy wymieniają: 11 Bit Studios, Bloober Team, Nicolas Games i Forever Entertainment. Jednak muszą się one liczyć z bardzo silną konkurencją.