Wojewódzki, RedBull Mobile i agresywna strategia przynoszą efekty.
– Pogłoski o tym, że tracimy tempo wzrostu, są przesadzone. Nadal będziemy dynamicznie rosnąć – zapowiada Joergen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play. W taki sposób szef czwartej co do wielkości sieci komórkowej w Polsce odnosi się do rynkowych przewidywań, że w wyniku konsolidacji i rynkowych przetasowań operator może przestać zdobywać rynek i będzie skazany na sprzedaż.
– Nasi właściciele nie chcą na razie wychodzić z inwestycji, tylko dalej rozwijać spółkę – mówi szef Playa. Zapowiada, że w ciągu 5 lat firma zamierza podwoić ubiegłoroczne przychody w wysokości 2 mld zł.
– Jest to realne przy założeniu, że wróci ożywienie gospodarcze i rynek będzie szybciej rósł. Jeśli nie, możliwa jest dalsza wojna cenowa – mówi Paweł Puchalski, szef analityków BZ WBK.
– Nasza strategia na najbliższe lata to dalsze odbieranie klientów Orange, Plusowi i T-Mobile – zapowiada Bang-Jensen.
Kto zyskuje, kto traci klientów / DGP
Jak dotąd agresywna strategia wobec największych rywali się sprawdza – na koniec trzeciego kwartału Play miał 6,5 mln klientów, co oznacza, że w tym czasie odebrał ich konkurentom 0,5 mln. Aż 0,2 mln to klienci mobilnego internetu. Ich liczba przekroczyła milion.
Mobilny internet będzie w przyszłości głównym polem walki o klienta i głównie dzięki niemu będzie rósł cały rynek komórkowy. Batalia operatorów o ten rynek dopiero się jednak rozpoczęła. Kolejnym starciem będzie przetarg na częstotliwości w paśmie 1800 Mhz. Zdaniem szefa Playa Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpisze go do końca I półrocza przyszłego roku. – Na pewno weźmiemy w nim udział – zapewnia Joergen Bang-Jensen.
Konkurenci nie dadzą się jednak wyprzedzić. Przetarg na rozwój swojej sieci rozstrzygają właśnie w ramach wspólnej spółki Orange i T-Mobile. Od wczoraj w kilkunastu miastach w Polsce testy LTE w swoich punktach sprzedaży prezentuje Plus. Będzie pierwszym w Polsce operatorem, który zaoferuje komercyjnie LTE, jeśli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodzi się na przejęcie Plusa przez Zygmunta Solorza-Żaka.
W ostatnim kwartale Play zwiększył zainteresowanie klientów swoją ofertą, zatrudniając w kampanii reklamowej TestujSmartfona.pl Kubę Wojewódzkiego. Zapisało się do niej ponad 150 tys. osób. – Wynajęcie celebryty bardzo się opłaca – dodaje Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4. Kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów sięgnęło z kolei po nową ofertę RedBull Mobile.