statystyki

T-Mobile zarobi na blokowaniu reklam w telefonach komórkowych

autor: Michał Fura05.10.2011, 03:00

Operator prowadzi w Polsce nowatorskie w ramach grupy Deutsche Telekom rozwiązanie i umożliwi wycinanie reklam ze stron internetowych.

Reklama


Reklama


Nie chcesz oglądać reklam na ekranie komórki – operator je zablokuje. Albo odwrotnie, firma, która dodatkowo zapłaci, uzyska gwarancję, że użytkownik komórki zobaczy wyłącznie jej stronę. Nad odpowiednimi rozwiązaniem dającym takie możliwości zarówno klientom, jak i reklamodawcom pracuje właśnie T-Mobile w Polsce. Właściciel sieci, globalny operator Deutsche Telekom, czeka na efekty projektu. Niewykluczone, że będzie chciał go wprowadzić na innych rynkach. – Testujemy takie rozwiązania. W najbliższym czasie ruszymy szerzej z tym projektem – mówi „DGP” Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci T-Mobile.

Logika sieci komórkowej jest prosta. – Blokada reklam pozwoli z jednej strony odciążyć sieć. Klient będzie zadowolony, bo bez reklam jego pakiet internetu będzie się zużywał wolniej – tłumaczy szef T-Mobile.

Ale wiadomo, że nie wszyscy klienci wprowadzą taką blokadę. Dziś można sobie zablokować reklamy za pomocą przeglądarki Mozilla Firefox. W Polsce używa jej blisko połowa z ponad 15 mln internautów, ale z możliwości blokowania reklam korzysta tylko niecały milion z nich. Stąd pomysł T-Mobile, aby jednocześnie przygotować ofertę dla reklamodawców. Będą oni mogli dotrzeć z promocją do tych, którzy nie zablokują reklam.

– Dotarcie do określonej grupy użytkowników, którzy zobaczą tylko jedną reklamę, będzie kosztować. Pracujemy nad takim rozwiązaniem – mówi Miroslav Rakowski.

To nie pierwsza próba wejścia operatorów komórkowych na rynek reklamy mobilnej, który będzie rósł dzięki popularności mobilnego internetu i smartfonów. Sam T-Mobile już oferuje w Polsce reklamę opartą na geolokalizacji: gdy klient pojawi się np. w galerii handlowej, dostaje SMS. Zgodę na otrzymywanie takich reklam wyraziło 2,5 mln klientów sieci.

Na mobilnej reklamie zarabiać chcą też Orange, Plus i Play. Eksperci szacują, że w tym roku wydatki na reklamę mobilną wyniosą w Polsce ok. 20 mln zł.

Branża reklamowa przyjęła pomysły T-Mobile z mieszanymi uczuciami. Jacek Pasławski, prezes sieci reklamy mobilnej Mobilvi, przyznaje, że pomysły dotyczące ekskluzywnych reklam za dodatkową opłatą go nie dziwią. – Pracują nad tym też Apple i Google. Natomiast pomysł z blokowaniem reklam jest zaskakujący. Nie wyobrażam sobie, by spodobało się to Onetowi czy Wirtualnej Polsce tworzącym treści mobilne, które oglądają klienci T-Mobile. Niewątpliwie obserwujemy próbę sił między największymi graczami, bo na rynku dopiero wykluwa się właściwy model współpracy – dodaje Jacek Pasławski.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama


Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Polecane

  • Znam Przyszłość(2011-10-05 16:16) Odpowiedz 00

    T-Mobile to sieć, która prostą drogą zmierza do bankructwa.
    Droga i nieciekawa oferta, nie dbanie o klienta i całkowita klapa wizerunkowa.

  • Znam Przyszłość(2011-10-05 16:18) Odpowiedz 00

    T-Mobile to sieć, która prostą drogą zmierza do bankructwa.
    Droga i nieciekawa oferta, brak szacunku dla klienta, klapa wizerunkowa.

  • małgoosia(2011-10-05 10:55) Odpowiedz 00

    doookładnie tak powinno być! bez tych irytujących reklam wyskakujących w trakcie przeglądania stronek. No i najważniejsze, że ten transfer będzie wolniej uciekał bo przestaną się pobierać reklamy. Bardzo mnie ucieszyła ta informacja. Brawo T-Mobile!

  • roman(2011-10-05 11:17) Odpowiedz 00

    Pomysł na pewno ciekawy i nowatorski. Ciekawe kto zwycięży w tym starciu T-Mobile z reklamodawcami. Tak czy inaczej jest to jedyny w Polsce, z tego co wiem, taki krok operatora sieci komórkowej w stronę klientów.

  • A.(2011-10-05 14:12) Odpowiedz 00

    T-Mobile już chce kasy nawet za rozmowę z konsultantem... Tym sposobem stracili wygodnego klienta z poleceniem zapłaty, który nie chce płacić za wyjaśnienie faktury - po prostu zapłaci mniej i poczeka aż konsultant się odezwie... Żeby był rozsądny wybór zmieniłabym sieć, ale nie ma wyboru :(

  • jan(2011-10-05 20:06) Odpowiedz 00

    Ciekawa wizja przyszłości ale moim zdaniem mocno nie trafiona. Kto jak, kto ale operator sieci T-Mobile, czyli PTC mający za sobą DT będzie raczej ostatnią w drodze do bankructwa jeśli takowe miałoby się wśród operatorów w ogóle wydarzyć. Do branża rosnąca, niezależnie od zawirowań na rynku. Jeśli chodzi o operatorów komórkowych bardziej boję się np. o fioletowych.

  • amrek(2011-10-07 22:39) Odpowiedz 00

    Czy w związku z tym użytkownik ponosi jakieś dodatkowe koszty? Ja tam
    wole oglądać w Internecie i na bieżąco komentować wydarzenia ze swoim
    przyjaciółmi i nie wiem. może dlatego wybieram promocje na Internet aby
    nie ponosić dodatkowych kosztów co jest możliwe w ofercie
    nieograniczonego internetu w orange.

  • jac(2011-10-12 20:20) Odpowiedz 00

    prosta sprawa - jak wydawcy nie będą mogli zarabiać na swoich stronach (tmobile wytnie reklamy) to oni wytną swoje strony z sieci tmobile. I ciekawe co wybierze klient - możliwość oglądania onetu z reklamami czy wogóle?

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama