– Wynik handlowy Muji jest lepszy z miesiąca na miesiąc, co świadczy o pozytywnym przyjęciu marki przez rynek – mówi Tomasz Czerwiński, prezes zarządu Nap, przedstawiciela marki Muji w Polsce. – Planujemy otwarcie trzech nowych sklepów w ciągu pięciu lat. Myślimy o Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu albo Trójmieście – dodaje.

Japońska sieć sprzedaje przedmioty proste w stylu i wyglądzie. Pod jej marką znajdziemy artykuły piśmiennicze, odzież, akcesoria domowe, AGD i meble. „Muji” przetłumaczone na język polski oznacza dobry produkt bez nazwy.

Na świecie Muji ma już 500 placówek – większość, ponad 340, w Japonii. W Europie otwarto 54 sklepy, na kontynencie azjatyckim 84, w USA 4. Na Starym Kontynencie największymi rynkami zbytu są Wielka Brytania i Francja, ale najbardziej dynamicznie rozwijają się oddziały w Niemczech i w Hiszpanii, gdzie powstały ostatnio cztery sklepy.

W Polsce japońska marka rozwija też sklep internetowy, bo choć miłośników japońskiego stylu jest dużo, to nie na tyle, aby placówki rozwijać w sposób masowy, na wzór szwedzkiej Ikei.