Producent alkoholi grupa Belvedere, notowana na GPW pod nazwą Sobieski, zakłada, że osiągnie założony cel na ten rok, czyli sprzeda w USA ponad 1 mln kartonów po 9 litrów wódki Sobieski, podała spółka w komunikacie.

"W Stanach Zjednoczonych wódka Sobieski coraz lepiej się sprzedaje - jej sprzedaż wzrosła wartościowo o 23,5% (+33,8% przy stałym kursie i zakresie), a ilościowo o 18%. Grupa powinna więc osiągnąć założony cel, czyli sprzedać w tym roku w USA ponad milion kartonów wódki Sobieski (po 9 litrów)" – czytamy w komunikacie.

W minionym roku sprzedaż wódki Sobieski w Stanach Zjednoczonych wzrosła o ok. 50%, do ponad 7,8 mln litrów. Wcześniej firma zapowiadała, że planuje w 2012 r. (po nieco ponad 5 latach od debiutu Sobieski Vodka w USA) sprzedać na tamtym rynku niemal 18 mln litrów. Grupa zanotowała w I półroczu łączne obroty w wysokości 422,4 mln euro, co oznacza wzrost o 9,9% w stosunku do wyniku za I półrocze 2010 (+9,4% przy stałym kursie i zakresie).