Co wspólnego mają ze sobą zła pogoda i aktywność reklamodawców? Gdy pada, reklamodawcy wydają w internecie więcej.

Tak wynika z danych Google’a, największej wyszukiwarki, który żyje z reklam wyświetlanych w formie linków sponsorowanych. Z ujawnionych po raz pierwszy informacji o związku pogody z biznesem wynika, że gdy aura jest kiepska, w sieci przybywa użytkowników, a za nimi ciągną reklamodawcy.

Przykład: 1 lipca 2011. Tego dnia było zaledwie 10 st. C. Przychody urosły o 12 proc. w stosunku do tego samego dnia przed rokiem, gdy temperatura wynosiła 20 st. C i nie padało. Podobny związek widać też na przykładach pojedynczych firm: np. ButSklep.pl, który 1 lipca miał 36 proc. więcej odwiedzin w stosunku do 1 lipca 2010 r.

– Gdy tradycyjni sprzedawcy mają mniej klientów, reklamodawca AdWords zaciera ręce, bo w związku ze złą pogodą może liczyć na wzrost ruchu na stronie i wzrost sprzedaży – mówi Piotr Zalewski z Google Polska.