Wartość tego rynku wzrosła w tym czasie o 204 mln złotych do rekordowego 1,578 mld złotych – wynika z badania IAB AdEx przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC dla Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Okazuje się, że najwięcej na reklamę w sieci wydają firmy z branż finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacji. Coraz częściej promuje się też tutaj rynek spożywczy.

Dynamika wzrostu rynku reklamy online w ujęciu procentowym nie jest aż tak imponująca jak 2 – 3 lata temu, ale to nie zmienia faktu, że około 60 proc. całego wzrostu na rynku mediowym w Polsce zostało wypracowane przez internet.

– Można więc śmiało powiedzieć, że sieć jest w tej chwili koniem pociągowym dla całej branży reklamowej i mediowej w naszym kraju – powiedział Piotr Kowalczyk prezes IAB Polska. I dodaje, że wreszcie sprawdzają się prognozy dotyczące ogromnego potencjału drzemiącego w reklamie wideo w sieci, a wzrost o 155 procent w ciągu 2010 roku robi ogromne wrażenie.

Jednak wciąż najważniejszymi kanałami na tym rynku pozostały reklama graficzna z 45 proc. udziału oraz marketing w wyszukiwarkach – SEM (30 proc.), którego udział w rynku wzrósł o 4 punkty procentowe.

Największy wzrost zanotowała jednak właśnie reklama wideo – z 1 proc. do 2,2 proc. udziałów.