Mogę powiedzieć, że jesteśmy zainteresowani przejęciem studia 3D i prowadzimy w tej sprawie negocjacje – powiedział „DGP” Konrad Pankiewicz, wiceprezes i współzałożyciel Grupy ADV.

Popularne aplikacje

Pankiewicz podkreśla, że przejęcie 3D wpisuje się w strategię rozwoju holdingu na mobilnym rynku telefonów komórkowych i tabletów, a także przygotowywanego na te urządzenia oprogramowania. Część aplikacji jest płatna; wśród najbardziej popularnych są gry, aplikacje edukacyjne, komunikacyjne, słowniki, a także pomagające w zarządzaniu czasem i produktywnością.

Według firmy MarketsandMarkets w ubiegłym roku globalny rynek aplikacji wart był 6,8 mld dolarów. Za pięć lat jego wartość wzrośnie do 25 mld dol.

– Wykorzystując wszystkie spółki w grupie i studio 3D, chcemy stworzyć ofertę przeznaczoną na urządzenia mobilne, w tym na smartfony i tablety. Będą to zarówno gry, filmy i seriale, ale także aplikacje edukacyjne. W ciągu sześciu miesięcy chcemy ruszyć z ich sprzedażą globalnie na smartphone’ach i tabletach z systemami Apple iOS, Android, Symbian i Windows7 – zapowiada Pankiewicz.

Na rynek główny

W skład wywodzącego się z Wrocławia holdingu wchodzą m.in. spółka SMT Software, pracująca przy rozwoju wyszukiwarki Bing Microsoftu, domy mediowe Codemedia i Mediasense, a także agencja interaktywna Adv.pl, odpowiedzialna m.in. za kampanię reklamową TP „Serce i Rozum” w internecie. Holding działa również na rynku e-commerce – rozwija portal Poznajomosci.pl.

Spółka jest notowana na New Connect, ale planuje wejście na rynek główny. Stanie się to, jak tylko Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdzi prospekt emisyjny.

Holding zakończył ubiegły rok z 53 mln zł przychodów i 2,5 mln zł zysku.