Cyfrowy Polsat zapowiada rewolucję na rynku telewizyjnym: jako pierwszy operator satelitarny zamierza uruchomić projekt CatchUp TV oparty na transmisji treści za pośrednictwem sieci.

Kolejnym przedsięwzięciem internetowym będzie Cyfrowy Polsat Online.

– Obecnie Cyfrowy Polsat dostarcza treści multimedialne za pomocą satelity, ale w przyszłości coraz większy udział w ich dystrybucji będzie mieć technologia internetowa. Szykujemy się do tej transformacji – mówi „DGP” Dominik Libicki, prezes firmy.

Telewizja przez internet

Nad projektami internetowymi spółka pracuje od roku. Pierwszy pojawi się na rynku CatchUp TV.

– Będzie polegał na tym, że każdy abonent Cyfrowego Polsatu w ramach opłacanego pakietu telewizyjnego do oferowanych przez nas programów telewizyjnych lub audycji wchodzących w skład tych programów będzie miał dostęp w internecie przez kilka kolejnych dni po ich premierze – tłumaczy prezes CP.

Cyfrowy Polsat prowadzi teraz rozmowy z właścicielami praw do programów na temat zakresu oferty i daty startu. Jednocześnie trwają negocjacje z właścicielami praw na temat udostępniania ich programów za pośrednictwem platformy internetowej dystrybucji o nazwie Cyfrowy Polsat Online. Abonenci będą mogli oglądać zgromadzone tam programy telewizyjne – filmy, serialne, audycje rozrywkowe – w dowolnym momencie. – Od strony technologicznej i marketingowej jesteśmy gotowi i moglibyśmy ruszyć w każdej chwili – dodaje Dominik Libicki.

Żeby klienci platformy mogli oglądać telewizję za pośrednictwem internetu, Cyfrowy Polsat planuje rozszerzenie dostępu do sieci. W I kwartale wprowadzi do sprzedaży bezprzewodowy internet w technologii LTE. Pozwala on na jednoczesną transmisję nawet czterech filmów w jakości HD. Dominik Libicki podkreśla, że spółka nie planuje ograniczania dostępu do swoich treści internetowych tym klientom, którzy kupują internet od innych operatorów. A to znaczy, że klient korzystający z usług TP czy Netii będzie mógł oglądać telewizję za pośrednictwem Cyfrowego Polsatu Online.

Przedświąteczna wojna

Zanim CP ruszy z ofertą telewizyjną w sieci, większość przychodów wciąż będą jej przynosić klienci telewizji oferowanej przez satelitę.

Dlatego Cyfrowy Polsat szykuje się do przedświątecznej walki o klientów z konkurencją: platformami Cyfra+ i n, a także z Grupą TP i operatorami kablowymi takimi jak UPC Polska, Vectra czy Aster. Wszyscy gracze realizują w okresie przedświątecznym co najmniej 25 proc. rocznej sprzedaży, dlatego właśnie wtedy oferują najwięcej promocji i nowości. Cyfra+ ruszyła po klientów m.in. z 50-proc. promocją na wybrane pakiety na 11 miesięcy. Platforma n wprowadziła z kolei do oferty usługę multiroom, czyli możliwość rozszczepienia sygnału z jednego dekodera na dwa telewizory. Swoje przedświąteczne nowości ogłosił też wczoraj Cyfrowy Polsat, który oferuje np. wybrany pakiet telewizyjny za darmo przez sześć miesięcy lub większe prędkości internetu.

Szef CP nie ujawnia, jakiej liczby nowych klientów spodziewa się w ostatnim kwartale tego roku, ale według analityków może to być co najmniej 100 tys. Trzeci kwartał spółka zakończyła z 3,27 mln abonentów.