statystyki

Biznes docenił portale społecznościowe - firmy chętnie reklamują się na Facebooku czy Naszej-klasie

autor: Marek Jaślan04.09.2010, 03:00

Korzystanie z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Nasza-Klasa, YouTube czy blogi, staje się coraz powszechniejsze. Ta forma komunikacji zyskuje na znaczeniu także w biznesie.

Reklama


Reklama


Z badania przeprowadzonego w styczniu tego roku przez firmę Euro RSCG Polska „Konsument w mediach społecznościowych” wynika, że wydłuża się czas jaki polscy użytkownicy internetu poświęcają na aktywność w mediach społecznościowych. W porównaniu do ostatniego roku taki wzrost zadeklarowało aż 49 proc. ankietowanych. A co może jeszcze ważniejsze, co piąty respondent zadeklarował, że informacje z mediów społecznościowych są ważniejsze od tych przekazywanych przez media tradycyjne.

Niestandardowa reklama

Nie dziwi więc, że firmy coraz większą część swych budżetów reklamowych przeznaczają na tzw. działania niestandardowe, gdzie istotną pozycję zajmują media społecznościowe. Potwierdzają to badania ZenithOptimedia na temat niestandardowych działań reklamowych. Wynika z nich, że budżety przeznaczane na niestandardowe działania reklamowe w 2009 roku stanowiły średnio 19 proc. całości wydatków na reklamę. Znamienne jest, że przedstawiciele branży reklamowej za najbardziej atrakcyjne działanie niestandardowe uznają m.in. działania w mediach społecznościowych.

– Zainteresowanie tym medium ze strony marketerów wynika m. in. z szerokiego wachlarza możliwości. Coraz częstsze sięganie po oryginalne rozwiązania interaktywne spowodowane jest podążaniem za aktualnymi trendami konsumenckimi i mediowymi, ale także mnogością możliwości oraz relatywnie niskim kosztem realizacji – skomentował wyniki Filip Hołowczyc, managing director Zed Digital w ZenithOptimedia.

I rzeczywiście, coraz więcej firm w Polsce coraz szerzej i odważniej wykorzystuje tego typu serwisy w swych działaniach marketingowych. Przykładem takiego działania może być mBank, który wprowadzając kilka lat temu na rynek konto dla nastolatków IZZY zdecydował się na specjalną kampanię, zaprojektowaną tylko do jednego serwisu społecznościowego – Epuls.pl. Do dziś ma tam swe miejsce, a użytkownicy Epuls. pl mogą szybko przez ten serwis założyć sobie konto w mBanku. Użytkownicy Epulsa byli do tego zachęcani m.in. specjalnymi, dodatkowymi bonusami. mBank jest też obecny w serwisach typu Blip.pl, Facebook.pl czy Flaker. mBank posiada tam swoje profile, prowadzi ciągłą dyskusję z internautami.

Informacje na blogu

Dziś wiele firm chcąc poinformować o swych działaniach czy nowościach produktowych nie przygotowuje już informacji prasowych, które rozsyła do mediów, a zamieszcza informacje na firmowym blogu. Tak robi np. sieć komórkowa Play. Organizuje także konkursy dla internautów, odpowiada na ich pytania, a na tradycyjnych konferencjach prasowych nie zapomina, by zadać kilka pytań od tych, którzy przesłali mu je na bloga.

Raport Euro RSCG potwierdza, że Polacy akceptują obecność marek w mediach społecznościowych. Prawie jedna czwarta respondentów deklaruje, że dodaje profile marek czy firm do grona swoich znajomych, a następnie wchodzi z nimi w interakcję, komentując posty lub materiały zamieszczane na profilu. Większość osób decyduje się na interakcję z markami w serwisach społecznościowych ze względu na sympatię jaką darzą dany produkt (robi tak, aż 72 proc. ankietowanych). Wśród kolejnych powodów znalazły się konkursy i promocje (42 proc.), bezpośrednie zaproszenie od firmy lub marki (37 proc.) oraz ciekawość (36 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama


Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Polecane

  • zxc(2010-09-04 14:38) Odpowiedz 00

    ciekawy artykuł.

  • tsasa(2011-10-21 18:57) Odpowiedz 00

    Według mnie to fajne, że firmy starają się być bliższe swoim klientom ;) ja np dołączyłam do grona mojej ulubionej herbatki i dzięki temu znalazłam fantastyczną aplikacje pt scrapbbok Dilmah, która bardzo mi się przydaje w życiu codziennym :)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama