Szefowie marketingu największych operatorów komórkowych Play, Orange, Era i Plus znaleźli kolejne pole walki o klientów – tani Internet mobilny. Ofertę za 29 zł miesięcznie w abonamencie intensywnie reklamuje właśnie Play. W połowie czerwca odpowiedział na to Plus ceną 35 zł. Wcześniej abonament za 39 zł uruchomiła Era, a za 29 zł – Orange.

Modem jako dodatek

Ta strategia ma pomóc zdobyć jak najwięcej klientów, którzy mają już dostęp do internetu stacjonarnego, i wyrobić w nich przekonanie, że skoro abonament jest tak niski, to warto mieć w kieszeni modem.

– Takim osobom często przydałby się internet mobilny i to może być oferta dla nich – podkreśla Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.

Adam Suchenek, rzecznik Polkomtela, operatora sieci Plus, tłumaczy, że jest wielu klientów ze stałym dostępem do sieci, którzy chętnie kupiliby dodatkowo ofertę mobilną, ale nie chcą przeznaczyć na to więcej niż 50 zł miesięcznie.

– 35 zł jest już dla nich do przyjęcia – tłumaczy.

Operatorzy podkreślają jednak, że najtańsza oferta pozwala skuteczniej przyciągnąć klientów do punktów sprzedaży, ale wcale nie sprzedaje się najlepiej.

– Po sprawdzeniu parametrów najtańszej usługi klienci często decydują się na nieco droższą – przyznaje Marcin Gruszka.

Powtórka z rynku komórek

Kreowanie popytu na internet w kieszeni za niewielkie pieniądze to próba powtórzenia strategii, która sprawdziła się przy telefonach. Aktywnych kart SIM na polskim rynku jest obecnie około 44 mln, podczas gdy Polaków – około 38 mln. Niektórzy mają po prostu dwa, a nawet trzy aparaty. Szacuje się, że z mobilnego dostępu do sieci korzysta w Polsce 1,6 – 1,8 mln abonentów.

– Przewidujemy, że cały czas będzie się utrzymywała tendencja wzrostowa – mówi „DGP” Andrzej Ochocki, dyrektor biura usług szerokopasmowych PTC, operatora sieci Era.

Operatorzy zgodnie przyznają, że ceny nie będą już dalej spadać. Najniższe obecnie stawki często balansują bowiem na granicy opłacalności.

– Ceny są już obecnie na bardzo atrakcyjnym poziomie i obserwujemy migrację klientów do wyższych opcji z większymi pakietami danych – dodaje Andrzej Ochocki.

Adam Suchenek z Polkomtela podkreśla natomiast, że należy spodziewać się dalszej poprawy ofert pod względem prędkości. Zwiększą się też możliwości dostępu w formie kart pre-paid, pozwalających klientom na większą elastyczność.