Przesunięcie debiutu iPada poza Stanami Zjednoczonymi o jeden miesiąc odsuwa też prawdopodobne wejście gadżetu do polski jesienią.
Najwięksi operatorzy komórkowi w Polsce – Orange, Era i Plus – przyznają w rozmowie z „DGP”, że chcieliby wprowadzić iPada, dotykowe urządzenie Apple, do sprzedaży. Ale nawet Orange i Era, które oferują już inny popularny produkt amerykańskiego koncernu, iPhone’a, nie rozpoczęły jeszcze konkretnych rozmów w tej sprawie.
– W tej chwili mogę jedynie powiedzieć, że nie znamy planów firmy Apple dotyczących wejścia na polski rynek z iPadem – mówi „DGP” Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, do której należy Orange.
Ich konkurent, należąca do Polkomtela sieć Plus, dziś rozpoczyna jednak testy iPada wśród klientów. Adam Suchenek, rzecznik Plusa, nie ujawnia, ile osób weźmie w nich udział ani jakie urządzenie będzie testowane (tylko z WiFi czy też z dostępem do internetu 3G).
– Chcemy sprawdzić, jak nasi klienci przyjmą to urządzenie – mówi.
Wprowadzenie iPada przez operatorów z ofertą mobilnego internetu może być najkorzystniejszym rozwiązaniem dla klientów, bo pozwoli na obniżenie ceny urządzenia. W USA waha się ona od 499 do 829 dol. W Polsce mówi się o cenie 2,3–2,5 tys. zł.
iPadem zainteresowani są wydawcy prasy, którzy szykują się do tworzenia aplikacji pozwalających na czytanie ich gazet na tym urządzeniu.
– To może potrwać od trzech miesięcy do nawet pół roku. Prowadzimy kilka rozmów w tej sprawie – mówi „DGP” Adam Hościło, dyrektor ds. rozwoju firmy Macoscope, specjalizującej się w tworzeniu aplikacji na urządzenia Apple.