– Zaniedbywanie internetu to poważny błąd. W dzisiejszym świecie, jeżeli czegoś nie ma w sieci, to praktycznie nie istnieje, i to także biznesowo – oceniają eksperci.

Co łączy Zakład Handlowo-Usługowy Budoprym z Płocka oferujący bony na produkty, Az-Eko z Zielonej Góry specjalizującą się w usuwaniu azbestu i hurtownię artykułów papierniczych Altravox z Włocławka? Wszystkie te przedsiębiorstwa, choć mają dostęp do internetu, adresy e-mailowe i nawet dokonują zakupów w sieci, nie mają własnych stron internetowych.

Podobnie jest z 43 proc. polskich firm. Jak sprawdził GUS, wśród przedsiębiorstw zatrudniających 10 lub więcej pracowników tylko nieco ponad 57 proc. firm ma własną witrynę WWW.

Choć ponad 90 procent tych firm ma dostęp do sieci, co szósta dokonuje zakupów i sprzedaży w sieci, a nawet korzysta z podpisu elektronicznego, to niestety – jak wynika z raportu GUS – wciąż powszechnym problemem jest niedocenianie budowania swojego wizerunku w internecie.