Spotkanie ostatniej szansy Generalnej Dyrekcji z przedstawicielami branży drogowej zakończyło największy od lat konflikt wokół inwestycji infrastrukturalnych. W ośrodku szkoleniowym GDDKiA w podwarszawskim Józefowie spotkali się szefowie rządowej agencji odpowiedzialnej za drogowe inwestycje oraz firmy: projektowe, budowlane oraz wytwórcy barier chroniących samochody przed wypadnięciem z drogi w razie wypadku.

– Udało się ustalić szczegółowe zapisy zarządzenia regulującego normy dla barier – mówi DGP Andrzej Maciejewski, wiceszef GDDKiA.

W marcu napisaliśmy o roszczeniach projektantów i wykonawców dróg, które mogą podnieść koszty budowy nawet 1 tys. km nowych tras. Istniało zagrożenie, że w związku z roszczeniami niektóre z nich mogą się opóźnić.

Zamieszanie to efekt wygaśnięcia z końcem 2009 roku aprobat technicznych, które pozwalały firmom na produkowanie i handel barierami ochronnymi. Od stycznia 2010 r. Ministerstwo Infrastruktury nie wydało odpowiednich rozporządzeń na podstawie unijnej normy. Resort zapewnia jednak, że opanował już sytuację.

– Projekty rozporządzeń zostały przekazane na Komisję Prawniczą do Rządowego Centrum Legislacji – informuje Ministerstwo Infrastruktury.

Zakończony został także etap konsultacji społecznych. Uwagi do rozporządzeń zgłosiły Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa i Polska Izba Inżynierów Budownictwa.