Podstawienie po wypadku samochodu zastępczego w dowolne miejsce i pozostawienie go na cały czas naprawy do dyspozycji klienta – to nowość, którą PZU chce zdobyć klientów kupujących AC
Podstawienie po wypadku samochodu zastępczego w dowolne miejsce i pozostawienie go na cały czas naprawy do dyspozycji klienta – to nowość, którą PZU chce zdobyć klientów kupujących AC
– W drugiej połowie roku wprowadzimy usługę polegającą na tym, że po wypadku klientowi zostanie podstawiony pojazd zastępczy, który klient zostawi w serwisie przy odbiorze naprawionego samochodu – mówi Rafał Stankiewicz, członek zarządu PZU.
Pilotaż tego projektu zakończył się właśnie na terenie Warszawy. Będzie to jednak oferta tylko dla tych, którzy kupią wariant ubezpieczenia AC rozszerzony o opcję roboczo nazywaną door-to-door. Takim klientom firma gwarantuje otrzymanie auta.
PZU zapewnia, że nie będzie problemu z dostępnością takich aut, bo już od roku buduje sieć dostawców.
Nie wiadomo, ile taka usługa będzie kosztowała. Obecnie dokupienie opcji Auto Pomoc w wariancie Super, która daje prawo do skorzystania z pojazdu zastępczego, kosztuje 120 zł na terenie Polski albo 176 zł w wariancie na całą Europę. Jednak wynajem samochodu zastępczego jest ograniczony do siedmiu dni, a klient musi wybrać, czy firma podstawi mu, czy odbierze pojazd zastępczy.
To mniej więcej jest też rynkowy standard – w zależności od firmy oraz opcji, klient otrzymuje auto na od 3 do 14 dni. I – zdaniem ubezpieczycieli – ten najdłuższy okres, czyli dwa tygodnie, jest wystarczający.
– W praktyce niezwykle rzadko zdarza się nam, aby naprawa trwała dłużej – mówi Elżbieta Wójcik, wiceprezes Aviva TUO.
Deklaruje, że w wyjątkowych sytuacjach, na przykład przy nietypowym modelu samochodu, firma nie pozbawi klienta auta zastępczego przed zakończeniem naprawy. W przypadku tej firmy taka opcja jest dostępna w ramach polisy AC (tak jak to będzie w PZU). W innych firmach do skorzystania z auta zastępczego konieczne jest dokupienie do AC bardziej rozbudowanego pakietu assistance. Na przykład w Ergo Hestii na taką usługę można liczyć w dwóch spośród czterech wariantów assistance: Premium (za 90 zł) i Prestiż (za 250 zł). W tym pierwszym maksymalny termin wynajmu to siedem dni, w drugim 14 dni. Różnica polega też na tym, że pierwszy wariant daje prawo do wynajmu auta tylko w razie wypadku, kradzieży, a drugi – również w przypadku awarii (góra dwóch w ciągu roku).
PZU uważa, że może zaoferować wynajem auta zastępczego swoim klientom bez limitu, bo ostatnio ubezpieczyciel znacznie przyspieszył likwidację szkód.
– W ubezpieczeniach komunikacyjnych trwa ona obecnie około 15 dni, podczas gdy na koniec 2008 roku było to 19 dni – mówi Rafał Stankiewicz, członek zarządu PZU.
Zastrzega jednak, że jego firma liczy ten czas od zgłoszenia szkody do wypłaty odszkodowania, a nie np. do wydania decyzji.
– W przypadku rozliczenia szkody z warsztatem, klient dostaje naprawiony samochód wcześniej, niż my zamykamy proces likwidacji – mówi Rafał Stankiewicz.
Przykładowe oferty wynajmu pojazdu zastępczego
Na jak długo można dostać auto:
● Ergo Hestia – 7 dni w wariancie Premium Car Assisance w razie wypadku lub kradzieży i 14 dni w wariancie Prestiż w razie wypadku, awarii i kradzieży.
● Warta – 7 dni w razie wypadku, a 10 dni w razie kradzieży. Opcja dostępna w ramach Warta Moto-Assistance, warianty Srebrny i Złoty oraz Europa i Podróżnik 15 i 30.
● Link4 – 7 dni w razie wypadku lub kradzieży.
● Allianz – 4 dni w razie awarii, wypadku i kradzieży.
● Liberty Direct – 4 dni w razie awarii, wypadku i kradzieży.
● PTU – 3, 7 lub 14 dni w razie wypadku lub kradzieży, w zależności od wybranego wariantu opcji dodatkowej do AC Pojazd Zastępczy.
● AXA Direct – 3 dni w razie wypadku lub kradzieży w wariancie Midi, 14 dni, ale tylko w przypadku kradzieży w wariancie Maxi i 5 dni w razie wypadku i 7 dni w razie kradzieży lub szkody całkowitej w wariancie Europa.
● Compensa – 3 dni w razie awarii, wypadku i kradzieży opcja dostępna tylko w najszerszym wariancie assistance.
● HDI – 3 dni, w razie awarii, wypadku i kradzieży, opcja dostępna w dwóch najszerszych wariantach Srebrnym i Złotym.
● Generali – 3 dni, w razie awarii, wypadku lub kradzieży, w najszerszym wariancie Lux.
Najważniejsze zasady wynajmu pojazdu zastępczego:
● auto wynajmowane jest na okres trwania naprawy, ale do określonego w umowie limitu dni.
● w przypadku kradzieży, zawsze obowiązuje maksymalny termin okresu wynajmu, chyba że auto znajdzie się wcześniej
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama