Umowę o fuzji podpisano trzy dni temu. Pochodzący z Gdańska operator FreecoNet dominował dotychczas na rynku telefonii internetowej dla firm, Tlenofon rządził na rynku klientów indywidualnych. W wyniku połączenia powstał gracz, który ten rok zakończyć ma z około 65–70 tys. aktywnych klientów. Na całym polskim rynku, zdaniem obu firm, jest ich obecnie około 200 tys.

Za trzy lata tacy jak Netia

– W ciągu dwóch, trzech lat chcemy zbliżyć się liczbą klientów do tradycyjnych operatorów, takich jak Netia czy Dialog – zapowiedział Krzysztof Malicki, członek rady nadzorczej FreecoNet.

Już w tym roku przychody nowo powstałego gracza wynieść mają około 10 mln zł. W nowej spółce 55 proc. udziałów mają dotychczasowi właściciele FreecoNet. Pozostałe objęli udziałowcy Grupy o2, do której należy m.in. portal o2 i serwis Pudelek.pl. Wartości transakcji nie ujawniono. Obie spółki zastanawiają się teraz, pod jaką marką działać po połączeniu.

Obecnie usługi VoIP, czyli połączenia głosowe świadczone przez internet, oferuje w Polsce kilkudziesięciu operatorów.

– W roku 2007 mieliśmy boom, w wyniku którego na rynku pojawiało się dwóch, trzech nowych graczy tygodniowo. W ostatnich dwóch latach mamy do czynienia z konsolidacją – mówi Jan Wyrwiński, prezes FreecoNet.

Więcej informacji: Będą nowe usługi i niższe ceny w telefonii internetowej.

forsal.pl