Więcej informacji: Agora i Infor będą inwestować w coraz bardziej zaawansowane technologie medialne.
Wydawcy prasy mocniej skoncentrują się w tym roku na zwiększaniu liczby użytkowników swoich serwisów internetowych.
Dzienniki najwięcej straciły z powodu ubiegłorocznej recesji w reklamie. Ich udział w rynku spadł o 2 proc. kosztem internetu i telewizji.
– Nie widzimy powodów, dla których sytuacja w reklamie miałaby się poprawić – powiedział wczoraj Piotr Niemczycki, prezes Agory.
Większość segmentów jej działalności – Gazeta Wyborcza, czasopisma, radio i reklama zewnętrzna – zakończyła rok 2009 spadkiem przychodów. Wzrost zanotowano w internecie (o 10,1 proc.) oraz na wydawaniu książek, filmów czy płyt. W efekcie skonsolidowane przychody Agory skurczyły się o 13,1 proc. do 1,11 mld zł. Na czysto firma zarobiła 38,3 mln zł. Osiągnęła to dzięki cięciu kosztów. W ubiegłym roku zlikwidowała 530 etaty. Wczoraj Piotr Niemczycki nie wykluczył dalszych zwolnień.
W tym roku Agora, podobnie jak jej konkurenci, będzie szukać sposobów zarabiania w internecie i na projektach specjalnych. Wydawcy będą przede wszystkim otwierać serwisy internetowe w nowych kategoriach tematycznych, by umacniać swoją pozycję w Megapanelu – badaniach decydujących o tym, gdzie trafiają pieniądze reklamodawców.
Z opublikowanych wczoraj najnowszych danych 20 największych serwisów – czołówki polskiego internetu – Megapanel PBI/Gemius – wynika, że w grudniu ub. roku serwisy internetowe Grupy Infor awansowały na 14. pozycję z 4,5 mln użytkowników, podczas gdy miesiąc wcześniej były na miejscu 20. Agora, dzięki portalowi Gazeta.pl, zajmuje miejsce 6.
Aby zwiększyć stan posiadania, wszyscy szukać będą okazji do dalszych przejęć.
Pozostało treści
Ten artykuł przeczytasz tylko z aktywną prenumeratą cyfrową
Subskrybuj już od 9,90 zł /miesiącKorzystaj z wiedzy specjalistów. Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie i podatkach.
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się
Pozostało treści
Ten artykuł przeczytasz tylko z aktywną prenumeratą cyfrową
Subskrybuj już od 9,90 zł /miesiącKorzystaj z wiedzy specjalistów. Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie i podatkach.
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się
Pozostało treści
Ten artykuł przeczytasz tylko z aktywną prenumeratą cyfrową
Subskrybuj już od 9,90 zł /miesiącZyskasz dostęp do wszystkich treści dla specjalistów, e-wydań DGP, biblioteki e-poradników i archiwum.
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się
Pozostało treści
Ten artykuł przeczytasz tylko z aktywną prenumeratą cyfrową
Subskrybuj już od 9,90 zł /miesiącKorzystaj z wiedzy specjalistów. Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie i podatkach.
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się
Pozostało treści
Ten artykuł przeczytasz tylko z aktywną prenumeratą cyfrową
Subskrybuj już od 9,90 zł /miesiącKorzystaj z wiedzy specjalistów. Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie i podatkach.
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama