Sieci sklepów sportowych już zacierają ręce. Tegoroczna zima, podczas której nie zabrakło śniegu, pozwoliła im dobrze rozpocząć rok. Sieci mówią nawet o rekordowej sprzedaży sprzętu i odzieży zimowej. Jest więc szansa, że rynek osiągnie w tym roku wartość przynajmniej 1,9 mld zł, a udział oferty zimowej w przychodach sklepów przekroczy 60 proc.

– Luty będzie najlepszym miesiącem w historii firmy. Szacujemy, że sprzedaż będzie o około 30 proc. wyższa niż przed rokiem. Styczeń był natomiast lepszy od analogicznego okresu roku ubiegłego o 10 proc. – wymienia Artur Mikołajko, prezes zarządu Intersport Polska.

O rewelacyjnej sprzedaży mówią też przedstawiciele Deltasport i Ski Team.

– Utrzymujący się śnieg wciąż gwarantuje duży popyt na sprzęt narciarski. Do tego stopnia, że nie ma konieczności organizowania wyprzedaży, na które w zeszłym roku musieliśmy zdecydować się już w styczniu. Pozwoli nam to odrobić straty z ubiegłego roku – mówi Maciej Majewski ze spółki Ski Team.

Moda na biegówki

Prawdziwy boom przeżywały narty biegowe, których sprzedaż w tym roku wzrosła o 50 proc. Częściowo przyczyniły się do tego ostatnie sukcesy biegaczki Justyny Kowalczyk.

Sieci deklarują sprzedaż biegówek na poziomie od kilkuset do 1 tys. sztuk. W sumie daje to kilka tysięcy nart, które znalazły w tym sezonie zimowym swoich nabywców. Duże zainteresowanie nartami biegowymi spowodowało, że praktycznie cały sprzęt sprzedał się po pierwotnych cenach. Obecnie w sklepach dostępne jest około 2 proc. oferty.

– Dział z nartami biegowymi został w zasadzie wyczyszczony do zera. Chcieliśmy dokupić przed miesiącem sprzęt, ale okazało się, że dystrybutorzy również wysprzedali całość zapasów – mówi Maciej Majewski.

Pojedyncze egzemplarze można jeszcze znaleźć w sklepach sieci Deltasport.

– Są to naprawdę ostatnie sztuki, które objęliśmy już wyprzedażą. Dodam, że szał na narty biegowe był w tym roku tak duży, że w niektórych naszych sklepach, jak na przykład w Białymstoku, ich sprzedaż była równa nartom zjazdowym. To pierwszy taki przypadek w naszej sieci – mówi Tomasz Turski z Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego Delta.

Więcej informacji: Intersport, Ski Team, Deltasport - wszyscy notują rewelacyjną sprzedaż dzięki długiej zimie.

forsal.pl