Liczba użytkowników telewizji kablowej w Polsce się stabilizuje. Jest ich obecnie ok. 4,6 mln. Na dodatek o tych samych klientów walczą dostawcy usług satelitarnych, a w ostatnim czasie także operatorzy telekomunikacyjni (Telekomunikacja Polska i Telefonia Dialog). By nadal zwiększać przychody sieci telewizji kablowej (CaTV), wprowadzają nowe usługi i starają się przekonać klientów, że powinni z nich skorzystać.

Internet od każdego

W efekcie oferty największych dostawców niewiele się od siebie różnią. Niemal wszyscy oferują już nagrywarki (PVR), każdy z nich ma usługi cyfrowej telewizji i kanały cyfrowe wysokiej rozdzielczości (tu różnicą jest liczba kanałów w ofercie) czy wreszcie wideo na żądanie (ostatnio wprowadziło je UPC Polska). Wszyscy liczący się gracze na rynku CaTV oferują również dostęp do szybkiego internetu (wyróżnić się można prędkością łącza lub ceną), a także usługi telefonii stacjonarnej.

Kolejnym krokiem jest wprowadzanie czwartej usługi, czyli telefonii mobilnej w modelu wirtualnego operatora komórkowego (MVNO). Jako pierwszy zrobił to Aster, który w 2008 roku zaczął od rozmów, a od jesieni 2009 r. oferuje także mobilny dostęp do internetu.

Inną drogę wybrały Multimedia: jesienią 2009 r. zaczęły od mobilnego internetu, a obecnie przygotowują się do świadczenia usług głosowych. W tym roku jako MVNO ma zacząć działać Vectra. Z informacji DGP wynika, że UPC jeśli wejdzie na rynek mobilny, to zacznie od internetu.


Więcej informacji: Operatorzy kablówek oferują coraz więcej usług telekomunikacyjnych.

forsal.pl