Wybierająca się na NewConnect spółka Haxon podpisała umowę przedwstępną na zakup 52 proc. udziałów w spółce Digitas, właściciela sklepów internetowych Mobilworld.pl i OtoMedia.pl - dowiedziała się GP. Haxon zapłaci za udziały około 2,5 mln zł. Transakcja to kolejne przejęcie w ramach zmienionej właśnie strategii spółki.

Andrzej Zając, prezes spółki Haxon, posiadającej porównywarkę cenową 9sekund.pl, zaczynał w branżny funduszy Venture Capital i teraz zamierza wykorzystać ich strategię do budowy swojej grupy. Kupuje kolejne serwisy, ale jako inwestor finansowy, po to by zwiększyć wartość Haxonu, a potem ewentualnie sprzedać je z zyskiem.

Zakup Digitas, w którym Haxon zamiast całości przejmuje 52 proc. udziałów, to sposób na realizację tej strategii. Podobną zasadę Haxon zastosował przy wcześniejszych przejęciach. Kupił po 51 proc. w porównywarce usług Viglo.pl, serwisie ogłoszeniowym dla firm transportowych SpedytorBiz.pl oraz społecznościowym Dwooje.pl. Ma też 100 proc. serwisu RajOpon.pl oraz Grunty.pl, który przeznaczony jest do sprzedaży inwestorowi strategicznemu.

- Kupione spółki wspomagamy w ramach grupy, ale zarządzanie operacyjne zostawiam ich zarządom. Sam koncentruję się na rozwoju 9sekund.pl, który ma pracować na rozwój grupy i zaplecze finansowe dla następnych przejęć - tłumaczy.

Digitas w 2007 roku miał przychody w wysokości 14 mln zł, a w kolejnych latach wzrosnąć mają o 40 proc. W przyszłym roku, podobnie jak Haxon, Digitas ma wejść na NewConnect.

- Liczę, że ta inwestycja przyniesie co najmniej 200 proc. zwrot zainwestowanego kapitału i zwiększy wartość Haxonu - podkreśla Andrzej Zając.

Haxon chce przekształcić Viglo w serwis sprzedający polisy ubezpieczeniowe, na wzór zagranicznego serwisu MoneySupermarket.com. Zdaniem Andrzeja Zająca ten serwis ma ogromny potencjał, bo szacunki mówią, że na zakup polis sprzedawanych przez internet i telefon Polacy wydadzą w tym roku 800 mln zł, a w roku 2009 - nawet 1,5 mld zł.

Haxon chce wejść na NewConnect w IV kwartale tego roku. Liczy, że pozyska od inwestorów 4 mln zł, z czego 1,5 mln zł przeznaczy na rozwój porównywarki 9sekund.pl, a 2,5 mln zł na sfinalizowanie przejęcia Digitas. Podpisał już umowy z partnerami w Rumunii i na Ukrainie, gdzie powstaną internetowe porównywarki cen na bazie technologii 9sekund.pl.