Milionowego klienta chce do końca tego roku zdobyć w Polsce PayPal, globalny system płatności internetowych, należący do spółki eBay. Ubiegły rok zakończył z 600 tys. użytkowników w naszym kraju. By go używać, trzeba założyć konto w systemie, doładować je np. przelewem, a potem płacić za transakcje bez konieczności ujawniania jakichkolwiek danych, poza adresem e-mail.

Przemysław Pluta, menedżer PayPal w Polsce zapowiada, że firma szykuje w najbliższym tygodniu kampanię reklamową, by przyciągnąć nowych klientów. Serwis nie pobiera opłat od klientów.

– PayPal był dotychczas popularny przede wszystkim przy zakupach międzynarodowych. Jeszcze rok temu stanowiły one 98 proc. transakcji. Teraz udział transakcji na polskim rynku wzrósł do około 10 proc. – mówi Przemysław Pluta.

– Z naszych statystyk wynika, że jesteśmy w ofercie co piątego z największych 50 e-sklepów – dodaje.

Konkurencja zaostrzyła się mocno szczególnie w ciągu ostatnich dwóch lat.