TVN News and Services Agency ruszy 9 listopada. Będzie sprzedawać innym mediom informacje i materiały multimedialne oraz wypożyczać sprzęt do produkcji telewizyjnej. Ma to być kolejne źródło przychodów Grupy TVN, uniezależniające ją od pogrążonego w recesji rynku reklamy. Wczoraj spółka opublikowała wyniki finansowe za III kwartał – jej przychody wprawdzie wzrosły o 21 proc. do 428 mln zł, ale nie dzięki reklamie, lecz wpływom z opłat klientów platformy N.

– Szacuję, że wpływy z reklamy skurczyły się o około 14 proc. Wzrost przychodów zapewniła więc płatna platforma, i to mimo, że jej przychody też skurczyły się o około 14 proc. – mówi Waldemar Stachowiak, analityk sektora mediów Ipopema Securities.

Agencja oferować będzie innym mediom – wydawcom, nadawcom i agencjom informacyjnym – informacje tworzone przede wszystkim przez TVN24 oraz serwis TVN24.pl, ale także inne kanały tematyczne spółki, jak TVN Warszawa czy TVN Turbo. Będzie można je przeglądać i kupować za pośrednictwem strony internetowej. Drugim źródłem przychodów będzie świadczenie usług: od wypożyczania kamer, sprzętu oświetleniowego i montażowego poczynając, na udostępnianiu studiów i sprzętu do transmisji satelitarnych kończąc.

Więcej informacji: TVN otwiera agencję prasową

TVN otwiera agencję prasową