PIENIĄDZE

Jak już zaznaczyliśmy wcześniej, dla właściwego wyboru własnej drogi w biznesie niezbędna jest aktualna wiedza nie tylko o ogólnych trendach w gospodarce, ale także o tym, co dzieje się w poszczególnych branżach. Wiedzę tę można posiąść i aktualizować zarówno poprzez lekturę branżowych czasopism czy raportów, jak i śledzenie podobnych witryn w internecie.

Dla przykładu, na koniec tego poradnika, kilka analiz przedsięwzięć dla osób, które wolą raczej wystrzegać się nowinek, chcą więc stawiając pierwsze kroki na swoim wejść w sprawdzony biznes.

Kilka tysięcy złotych na kwiaciarnię

Koszt uruchomienia i utrzymania kwiaciarni waha się od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, bo zależy od jej lokalizacji i wielkości lokalu, w którym będzie działać.

UWAGA LOKALIZACJA KWIACIARNI

Lokal musi być w dobrym miejscu. Najlepsze są centra miast lub dużych osiedli, supermarkety i galerie handlowe, czyli każde miejsce, w którym codziennie jest duży ruch klientów

Należy przy tym pamiętać, że kwiaciarnia kwiaciarni nierówna. Równie dobrze w założenie i wyposażenie kwiaciarni w tym samym miejscu można by zainwestować kilkaset tysięcy złotych. Tyle kosztowałby zakup starego pawilonu, wyburzenie go i postawienie nowego – eleganckiego, murowanego i przeszklonego.

Wszyscy właściciele kwiaciarni podkreślają, że najważniejszym momentem zakładania tego biznesu jest wybór lokalizacji. To istotny czynnik decydujący o powodzeniu kwiaciarni.

Najlepiej, gdy jesteśmy właścicielem lokalu. Wówczas odchodzą nam koszty związane z jego najmem. Jeśli już decydujemy się na najem lokalu, to musimy być przygotowani na dużą rozpiętość cenową. Najdroższe są lokale położone w reprezentacyjnych lokalizacjach. Drugi biegun to niewielkie, często kilkunastometrowe lokale położone w gorszych lokalizacjach.

Każdy, kto myśli o założeniu własnej kwiaciarni, musi przyzwyczaić się do bardzo wczesnej pobudki. Bez tego nie ma szans na przetrwanie w biznesie. O godzinie 9-10 trudno będzie zaopatrzyć się w świeże, bardzo dobrej jakości kwiaty.

Jeśli wielkość lokalu na to pozwala, warto pomyśleć o rozszerzeniu asortymentu o doniczki, odżywki, ziemię ogrodniczą i akcesoria do hodowli kwiatów oraz tzw. galanterię ozdobną, czyli małe upominki: artykuły dekoracyjne, skarbonki, ramki na zdjęcia, wazony itd. Właściciele największych kwiaciarni mogą sobie pozwolić na eksponowanie na wystawach dużych kwiatów doniczkowych. Jednak to kosztuje – wartość codziennej oferty towarowej w takiej kwiaciarni może wynosić nawet 100 tys. zł.