Nowy system operacyjny Microsoftu – Windows 7 – dziś debiutuje na polskim rynku.
Od wielu miesięcy Windows 7 zachwalany jest przez Microsoft jako remedium na wszystkie problemy użytkowników dotychczasowych systemów operacyjnych tej firmy.
Po klęsce, jaką okazała się Vista, tym razem już pierwsze opinie były pozytywne. – Jest dużo bardziej przyjazny użytkownikowi niż poprzednie – ocenia Dariusz Nawara, specjalista T-Systems, jednej z największych w Europie firm zajmujących się wdrażaniem rozwiązań informatycznych. – Bardziej stabilny, mniej pamięciożerny niż Vista, w zauważalny sposób poprawiona obsługa dysków twardych i pamięci przenośnych – zachwala nowy system Alan Orman, programista, który od trzech miesięcy testuje Windows 7.
Bo choć legalnie system można będzie kupić w Polsce od dziś, Microsoft znacznie wcześniej udostępnił internautom możliwość bezpłatnego testowania swojego produktu. Teraz trzeba będzie za niego już zapłacić. W zależności od wersji klienci w Polsce zapłacą od 397 zł (tzw. wersja domowa) do nawet 741 zł za wersję profesjonalną. – Klienci pytają o ofertę, wstrzymując się z zakupem laptopów ze starym systemem – mówi Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn Holding Polska, właściciela sklepów Saturn i Media Markt.
Niestety, Microsoft potraktował nasz rynek po macoszemu. Szeroko reklamowana na świecie promocja dla studentów nie dotyczy niestety Polski. Ale już w Niemczech czy Korei Południowej studenci posiadający legalną wersję wcześniejszej edycji Windowsa za okazaniem legitymacji mogą kupić nowy system za jedyne 30 dolarów.
Nie tylko ta promocja ominie Polskę. Nie skorzystamy też z Family Pack. To promocja, która pozwala na instalację jednej wersji Windows 7 na trzech komputerach w jednym domu.
Krzysztof Król z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji jest przekonany, że Windows 7 odniesie sukces. Bo wielu użytkowników systemów Microsoft nadal pracuje na przestarzałym Windows XP. Vista nie spełniła ich oczekiwań. Choć Microsoft ma prawie 93 proc. udziału w rynku systemów operacyjnych, na zaledwie 18,6 proc. komputerów klientów zainstalowano Vistę.
Czytaj więcej na dziennik.pl.