Negocjacje między Agorą a udziałowcami kanału Superstacja zbliżają się do końca. Jak ustaliła GP, kwota, jaką Agora zapłacić ma za 33 proc. udziałów w tym kanale, ostatecznie wynieść ma około 20 mln zł. Taką kwotę ustalono po długich negocjacjach. Według naszych informacji, Agora pilnuje teraz swoich wydatków po tym, jak rynek za wygórowaną uznał kwotę (ok. 117 mln zł), jaką spółka zapłaciła za przejęcie Trader.com.

Według informacji GP, warunkiem transakcji jest też przejęcie kontroli w spółce za co najmniej trzy lata. Do podpisania umowy jeszcze nie doszło tylko dlatego, że - jak ustaliliśmy - Agora negocjuje ze spółką Ster, udziałowcem stacji związanej z Polsatem, ostatnie szczegóły dalszej współpracy. Jakie? Z Ryszardem Krajewskim, założycielem i udziałowcem stacji, nie udało nam się wczoraj skontaktować. Agora konsekwentnie nie komentuje sprawy Superstacji. Natomiast Zygmunt Solorz-Żak, który w ubiegłym tygodniu potwierdził PAP, że Agora bada finanse Superstacji, nie odpowiedział na to pytanie: - Nie biorę bezpośrednio udziału w negocjacjach - powiedział GP.

Jeśli dojdzie do porozumienia, strony mogą podpisać umowę we wrześniu. Obecni udziałowcy mają się pozbyć swoich udziałów na rzecz Agory po równo.

Superstacja to kanał rozrywkowo-informacyjny, dostępny w kablówkach i platformach cyfrowych. Założył go producent telewizyjny Ryszard Krajewski, a w ubiegłym roku 50 proc. udziałów w stacji kupiła spółka Ster, której prokurentem jest Hieronim Ruta, bliski współpracownik właściciela Polsatu Zygmunta Solorza-Żaka. Od niedawna Hieronim Ruta jest też udziałowcem Polsatu. Według Gazety Wyborczej za pakiet 9,2 proc. akcji Polsatu zapłacił on 7,2 mln zł, podczas gdy według wyceny rynkowej wartość udziałów wynieść może około 457 mln zł.

Choć stacja ma na razie niewielką oglądalność (w I półroczu w okolicach 0,21 proc. według AGB NMR), specjaliści uważają, że rozrywkowo-informacyjny charakter ma potencjał. Agora natomiast, po objęciu funkcji prezesa przez Marka Sowę, wielokrotnie podkreślała, że interesuje ją wejście na rynek naziemnej telewizji cyfrowej.