Platforma n chce zakończyć rok z 520 tys. abonentów. Wprowadziła sześć nowych kanałów i przejęła od Cyfry+ kontrakty z amerykańskimi wytwórniami Paramount i DreamWorks.
Platforma n coraz ostrzej konkuruje o abonentów z Cyfrą +. Wczoraj platforma n, trzeci do wielkości gracz na rynku, ogłosiła, że w przyszłym roku poszerzy ofertę filmów o dwa kanały w HD, stworzone przez amerykańskie wytwórnie Paramount i DreamWorks. Podpisała z nimi umowy obowiązujące od początku przyszłego roku. To oznacza, że oferta ta zniknie z Cyfry+, której umowy na dystrybucję filmów ze stajni Paramount i DreamWorks kończą się w tym roku.
Cyfra + twierdzi, że umowa z Dream Works jest nadal aktualna.
Coraz większa liczba kanałów w HD, jeszcze większa oferta filmowa oraz programy rodzinne i dla dzieci, to - jak pisaliśmy w poniedziałkowej GP - pola, na których konkurować będą o klientów platformy cyfrowe w tym roku. Wczoraj potwierdziła to platforma n, w której 25 proc. udziałów przejęła niedawno Grupa TVN. Platforma wprowadziła sześć nowych kanałów. Cztery dla dzieci: Filmbox Family, Jim- -Jam, Nickelodeon oraz - jak informowała w poniedziałek GP - Disney Channel). Doszły także dwa w jakości HD - to TVP HD oraz zapowiadany przez GP MTVN HD. Spółka ulepszyła też dekodery, dodając nowe usługi, i poszerzyła ofertę wideo na żądanie.
Dzięki temu do końca roku liczba abonamentów platformy ma przekroczyć 520 tys. (obecnie to 335 tys.), a przychody wzrosnąć mają do 270 mln zł. Obecny przychód na abonenta wynosi 56 zł, ale do końca roku ma wzrosnąć do 60 zł.
Jeśli n zamknie rok z 0,5 mln abonentów, Cyfrowy Polsat zamknie rok z co najmniej 2,5 mln abonentów, a Cyfra+ zwiększy liczbę swoich klientów do 1,2-1,3 mln to na polskim rynku z płatnej telewizji satelitarnej korzystać będzie 4,3 mln abonentów. Z usług operatorów kablowych korzysta obecnie 4,5 mln abonentów.
SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK
Konkurencja między platformami jeszcze zaostrzy się w przyszłym roku, gdy na rynku pojawią się dwaj nowi gracze: platforma zapowiadana przez Telekomunikację Polską oraz platforma TVP. Zdaniem ekspertów ma ona szanse powtórzyć sukces brytyjskiej BBC, jeśli władze TVP przeniosą na polski rynek model platformy FreeSat, uruchomionej przez brytyjskiego nadawcę - oferuje ona darmowy dostęp do telewizji, w tym kanałów w HD. Jedyny koszt, jaki muszą ponieść widzowie, to jednorazowy zakup dekodera.