Od 1 lipca sieć dyskontowa Biedronka wprowadziła do sprzedaży bilety lotnicze do pięciu europejskich miast, w cenie 449 zł.

– Usługa, oferowana we współpracy z PLL LOT, znajduje się w fazie testu, dlatego na razie jest dostępna tylko w wybranych sklepach – mówi Paweł Tymiński z biura prasowego firmy Jeronimo Martins Dystrybucja, będącej właścicielem Biedronki, znanej obecnie jedynie z usługi wirtualnego operatora – TuBiedronka.

Testy nowej, niedostępnej dotąd w sklepach usługi, prowadzi też brytyjskie Tesco. Mowa o ubezpieczeniach komunikacyjnych, które są dostępne tylko w trzech sklepach sieci: w Krakowie, Katowicach i we Wrocławiu. Klienci mogą kupić polisę PZU, Benefii, Allianza lub Generali.

– Sprzedaż ubezpieczeń odbywa się poprzez punkty obsługi finansowej. Wszystkie formalności odbywają się na miejscu, łącznie z robieniem zdjęć samochodu w przypadku AC – wyjaśnia Michał Kubajek z biura prasowego Tesco Polska.

Dodaje, że posiadacze karty Tesco Mastercard mogą jeszcze skorzystać z ubezpieczenia na wakacje pod nazwą Podróżnik.

Nad zupełnie nową usługą prace prowadzi też polska sieć sklepów osiedlowych Żabka. Obecnie oferuje cztery usługi pod wspólnym logo Zielone Okienko.

– W najbliższym czasie chcemy zaskoczyć klientów nowymi usługami, wprowadzanymi na podstawie infrastruktury terminali płatniczych. Jest jeszcze jednak zbyt wcześnie na zdradzanie szczegółów – mówi Jacek Spychała, rzecznik prasowy spółki Żabka Polska, która w tym roku wprowadziła już usługi Lotto w kilkuset z 2 tys. swoich sklepów oraz wdrożyła płatności zbliżeniowe PayPass.

Z informacji przez nas zebranych wynika, że nowa usługa, umożliwiająca wypłatę gotówki z kart płatniczych, bez konieczności robienia wcześniej zakupów, ma być dostępna w Żabce na przełomie 2009 i 2010 roku.

Z kolei krajowa sieć delikatesów Paleo, podobnie jak francuski Carrefour, zamierza skupić się na rozwoju kolektur Totalizatora Sportowego, które stają się już tak popularne w sklepach jak opłacanie rachunków czy wywoływanie zdjęć.

Sieci handlowe inwestują więc w usługi dodatkowe, bo to idealny sposób na wyróżnienie i uatrakcyjnienie oferty ich sklepów.