Portale turystyczne ruszają do walki o klienta na wartym 230 mln zł rynku e-turystyki. A chcą ich przyciągnąć usługami dodatkowymi, o które wzbogacają swoją ofertę. Internetowy portal turystyczny Fly.pl jako pierwszy na polskim rynku zaproponował swoim klientom oprócz rezerwacji wycieczek, także możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia oraz wynajęcia samochodu. Do tego udogodnienia te są dostępne on-line.

– Jest to możliwe dzięki technologii, umożliwiającej klientowi rezerwacje i płatności on-line, którą dostarcza nam firma Travel Tainment Polska. W Niemczech aż 90 proc. portali stoi na tej właśnie technologii – mówi Anna Zielińska z portalu internetowego Fly.pl.

Jak dodaje, do dyspozycji klienci mają kilka rodzajów ubezpieczeń, które proponowane są we współpracy z Europejskim Ubezpieczeniem Podróży Services (EUPS). Można ubezpieczyć się od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, wykupić ubezpieczenie assistance, bagażu, od kosztów rezygnacji oraz nabyć pakiet zawierający wszystkie dostępne rodzaje ubezpieczeń.

Wynajęcie samochodu odbywa się natomiast przez Holiday Autos, które w Polsce jest reprezentowane przez Auto na Wakacje. Klient ma do wyboru kilkanaście kategorii samochodów, od ekonomicznych przez kabriolety, luksusowe auta po vany.

– System automatycznie dobiera klientowi miejsce wynajęcia samochodu zgodnie z wybranym przez niego kierunkiem wyjazdu – mówi Anna Zielińska.

– Zostały one wprowadzone w II połowie czerwca, a korzysta z nich już 5 proc. klientów – dodaje.

Dlatego w ślad za Fly.pl chcą pójść kolejni gracze tego rynku.