Po dwóch latach obecności na rynku wydawca Dziennika szykuje podwyżkę ceny.
Według informacji GP cena gazety Dziennik od poniedziałku do czwartku i w soboty ma wzrosnąć z 1,50 zł do 1,80 zł. W piątki, kiedy dołączany jest dodatek Kultura z programem TV, gazeta może podrożeć z 2 zł do 2,30-2,40 zł. Axel Springer Polska (ASP), wydawca Dziennika nie skomentował wysokości podwyżek, ale potwierdził, że do nich dojdzie.
- Dziennik w ciągu dwóch lat obecności na rynku osiągnął cele biznesowe i jakościowe. Chcąc zapewnić wymagającemu czytelnikowi dalszy rozwój, realizujemy przyjęte wcześniej założenia wzrostu ceny. O szczegółach powiemy wkrótce - powiedział Dominik Tzimas, dyrektor zarządzający Dziennika.
Dla uzasadnienia wyższej ceny wydawca szykuje zmiany, które mają podnieść atrakcyjność gazety.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w marcu sprzedaż Dziennika wyniosła 136,7 tys. egz., czyli o 35 proc. mniej niż rok wcześniej, ustępując Rzeczpospolitej. Rynek spekuluje, że wydawca ma plan zamknięcia Dziennika. Jak wynika z informacji GP, gazeta nie zostanie zamknięta nawet jeśli jej sprzedaż spadnie poniżej 100 tys. egz. Byłaby to porażka wizerunkowa, a poza tym Niemcy są zadowoleni z rosnących przychodów reklamowych. W I kw. 2008 r. reklamodawcy wydali w Dzienniku 48,2 mln zł, dwa razy więcej niż rok wcześniej (wg Expert Monitor).