Od poniedziałku w serwisach otoMoto.pl i otoDom.pl, należących do grupy Allegro, pojawi się oferta ubezpieczeń. W maju klienci serwisu aukcyjnego będą mogli zamówić oględziny auta.
Oferowanie dodatkowych usług ubezpieczenia i assistance to nowość w polskich serwisach ogłoszeniowych, aukcyjnych i sklepach internetowych. Wchodząc w taką współpracę, internetowi operatorzy mogą liczyć na przychody z prowizji od sprzedanych za ich pomocą produktów czy usług.
- Allegro ogłosiło konkurs wśród towarzystw na ofertę ubezpieczeniową dla ich klientów, przy czym istotne było, żeby wyróżniała się ona na rynku przede wszystkim zakresem usług - mówi Zbigniew Zieliński, odpowiedzialny za markę Benefia24.pl w towarzystwie ubezpieczeniowym Benefia.
Jego firma ten konkurs wygrała, oferując wszystkim użytkownikom serwisów otoMoto.pl i otoDom.pl, którzy kupią polisy Benefii (komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne, na życie), dodatkowy Telefoniczny Serwis Ochrony Prawnej (organizowany przez firmę assistance Coris). To opcja dająca prawo do uzyskania w ciągu 24 godzin porady i informacji prawnej związanej z posiadaniem samochodu (np. w związku z wypadkiem), nieruchomości (umowy z deweloperem czy sporów z sąsiadem) lub problemów w czasie pobytu za granicą. Benefia liczy, że dzięki współpracy z Allegro, do której należą oba portale, we wrześniu, po pierwszym etapie kampanii promocyjnej, sprzedaż będzie o 50 proc. wyższa. W I kwartale 2008 r. firma zebrała ze sprzedaży przez swoje strony internetowe 600 tys. zł składek. Władze spółki nie ukrywają, że współpraca z Allegro to sposób na zwiększenie ruchu na stronach internetowych bez kosztownej kampanii reklamowej.
W maju użytkownicy otoMoto.pl będą szerzej też informowani o innej nowej możliwości: zamówienia za 99 zł tzw. inspekcji pojazdów, czyli oględzin samochodów przed zakupem.
- W pierwszym miesiącu, bez szczególnej promocji, wykonaliśmy około 200 inspekcji. Do końca roku będzie ich około 10 tys. - mówi Liliana Tytz, dyrektor marketingu z Inter Partner Assistance.
Dodaje, że w maju podobną możliwość dostaną licytujący auta na Allegro. Pierwsze doświadczenia pokazują, że 70 proc. korzystających to osoby indywidualne, a reszta to komisy samochodowe. Te ostatnie najczęściej poddają inspekcji samochody o wartości powyżej 60 tys. zł, na sprzedaży których zależy im najbardziej ze względu na wyższą marżę. Koszty inspekcji są w tym wypadku mniej znaczącą kwotą, a dokument stwierdzający stan powłoki lakieru (bity czy nie), stan opon, tapicerki, funkcjonowanie wyposażenia wewnętrznego itp. jest pomocny.
REKLAMA UBEZPIECZEŃ SŁONO KOSZTUJE
61 mln zł wydały na reklamy towarzystwa ubezpieczeniowe w I kwartale tego roku, z czego 56 mln zł wydano na promocję ubezpieczeń komunikacyjnych - wynika z danych TNS OBOP. Liderem jest AXA Ubezpieczenia, która tylko na reklamy telewizyjne wydała ponad 15 mln zł. W tyle zostawiła innych ubezpieczycieli sprzedających polisy komunikacyjne przez telefon i internet: Commercial Union, Liberty Direct i Link4 oraz naszego potentata - PZU.