statystyki

Uber przesadza klientów na rowery, hulajnogi i komunikację miejską

autor: Paulina Jagielska19.09.2018, 08:07; Aktualizacja: 19.09.2018, 08:09
Uber

Uberźródło: ShutterStock

Zmiana strategii to efekt obserwacji , jak użytkownicy aplikacji korzystają z usług firmy. Często jeżdżą tylko do przystanków autobusowych.

Znany dotychczas z platformy łączącej kierowców i podróżnych Uber zamierza zmienić model działania i zostać liderem w dziedzinie mobilności miejskiej w znacznie szerszym tego słowa znaczeniu. Za pośrednictwem jego aplikacji użytkownicy zamówią nie tylko przejazd samochodem, ale także wypożyczą rower, elektryczną hulajnogę, kupią bilety komunikacji miejskiej, a nawet zamówią taksówkę.

Firma, której wartość rynkowa wyceniana jest na 72 mld dol., zbudowała swoją pozycję na przejazdach samochodowych. – Musimy pamiętać, że jest to najwyżej wyceniany start-up świata. Tym samym decyzje jego zarządu będą wyznaczać światowe trendy – podkreśla prof. Marcin Wojtysiak-Kotlarski z Kolegium Zarządzania i Finansów w SGH.

Przywołuje opinię Petera Thiela, jednego z najbardziej znanych aniołów biznesu z Doliny Krzemowej, że wyłącznym celem start-upów ma być budowanie globalnych monopoli. – Obecnie Uber ma konkurencję na całym świecie, od chińskiego Didi po amerykański Lyft. Z tego względu firma korzysta ze strategii błękitnego oceanu, czyli poszukuje niezagospodarowanych nisz – mówi Wojtysiak-Kotlarski.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane