statystyki

Hasło reklamowe „numer jeden na świecie” może stanowić czyn nieuczciwej konkurencji

autor: Patryk Słowik23.07.2018, 16:00
prawo, Temida, sąd, wyrok, orzeczenie, sądownictwo

Sprawa trafiła na wokandę, gdyż jeden z producentów suplementów diety poczuł się dotknięty działalnością konkurenta. Ten bowiem reklamował swój produkt w telewizji, radiu oraz internecie jako „numer jeden na świecie” i „jedyny preparat o tak wysokiej przyswajalności – 90 proc.”, podczas gdy „inne preparaty magnezowe przyswajają się jedynie w 4 proc.”.źródło: ShutterStock

Sugestie producenta, jakoby tylko jego magnez cechował się wysoką przyswajalnością i był niemal dwudziestokrotnie lepszy od produktów rynkowej konkurencji stanowią czyn nieuczciwej konkurencji. Stwierdził tak Sąd Okręgowy w Łodzi.

Sprawa trafiła na wokandę, gdyż jeden z producentów suplementów diety poczuł się dotknięty działalnością konkurenta. Ten bowiem reklamował swój produkt w telewizji, radiu oraz internecie jako „numer jeden na świecie” i „jedyny preparat o tak wysokiej przyswajalności – 90 proc.”, podczas gdy „inne preparaty magnezowe przyswajają się jedynie w 4 proc.”.

– Sam fakt, że dwóch producentów suplementów diety weszło na drogę sądową, by rozstrzygnąć legalność przekazu reklamowego, pokazuje, jak bardzo ten rynek potrzebuje uregulowania. Przykład magnezu jest tutaj niemal symboliczny, bo jako farmaceuci obserwujemy od dawna zaciętą walkę o palmę pierwszeństwa w tym segmencie produktowym – twierdzi Łukasz Waligórski, redaktor naczelny branżowego portalu mgr.farm i członek Naczelnej Rady Aptekarskiej. I dodaje, że obecnie w aptekach jest kilkadziesiąt suplementów z magnezem. Każdy z producentów chce się wyróżnić, a w tym celu posługuje się różnymi argumentami.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane