statystyki

RODO potrzebuje czasu, by się dotrzeć

autor: Adam Pawluć28.05.2018, 08:07; Aktualizacja: 28.05.2018, 08:54
W pierwszym dniu obowiązywania RODO nie przestały działać portale Facebooka, Google'a i Twittera

W pierwszym dniu obowiązywania RODO nie przestały działać portale Facebooka, Google'a i Twitteraźródło: ShutterStock

Rozporządzenie wystawi na próbę korporacje technologiczne, ale nie zniszczy regulacjami i karami małych oraz średnich przedsiębiorstw.

Jakie skutki może przynieść wejście w życie unijnego rozporządzenia RODO dotyczącego ochrony danych osobowych, pokazały w piątek (pierwszego dnia obowiązywania nowych regulacji) witryny internetowe amerykańskich gazet należących do firmy Tribune Media. „Los Angeles Times” czy „Chicago Tribune” po prostu... wyłączyły swoje portale dla użytkowników z Europy. „Angażujemy się w rozwiązanie problemu, analizujemy i próbujemy wybrać opcję, która najlepiej wesprze nasz produkt cyfrowy na rynku UE” – zapowiadają gazety.

Ostrożność nie dziwi. Kary przewidziane w rozporządzeniu są ustalone tak, żeby nawet najwięksi odczuli skutki nieprzestrzegania nowych przepisów. Chodzi o kwoty dochodzące do 20 mln euro lub 4 proc. rocznego globalnego przychodu firmy – zależnie od tego, która suma jest wyższa. Dla Tribune Media, która w 2017 r. miała 1,8 mld dol. obrotów, mogłoby to oznaczać karę przekraczającą 72 mln dol.

Ale serwisy tych amerykańskich tytułów, dla których unijni użytkownicy stanowią znaczący procent odbiorców, działały. Nie przestały także działać portale i usługi takich firm jak Facebook, Google czy Twitter.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane