statystyki

Ekspansja budowlanych sieciówek

autor: Małgorzata Kwiatkowska, Patrycja Otto24.07.2017, 07:29; Aktualizacja: 24.07.2017, 08:55
Gracze z sektora budowlanego nie gardzą sklepami po sieciach, które nie poradziły sobie na rynku.

Gracze z sektora budowlanego nie gardzą sklepami po sieciach, które nie poradziły sobie na rynku.źródło: ShutterStock

Wydamy w tym roku na odświeżenie mieszkań i domów 31 mld zł. O 1,4 mld zł więcej niż przed rokiem.

Reklama


Firma PMR bada wydatki nie tylko w klasycznych marketach budowlanych i z elementami wyposażenia wnętrz, ale całość popytu w tym segmencie sprzedaży detalicznej, czyli też w małych sklepach i typowych hipermarketach. – W zeszłym roku wzrost wydatków przekroczył 6 proc. W tym spodziewamy się zbliżonego tempa – wyjaśnia Bartosz Bolecki, analityk PMR.

Lekki spadek dynamiki tłumaczy m.in. coraz wyższą bazą, czyli statystycznym punktem odniesienia oraz problemami ze specjalistami. – Duża część ubiegłorocznych i tegorocznych zakupów w segmencie detalicznym wiązała się z większymi remontami. A na rynku są problemy z dostępem do ekip remontowych – potwierdza Mirosław Lubarski z zarządu Grupy PSB, zarządzającej siecią PSB Mrówka, która notuje w tym roku jednocyfrowy wzrost sprzedaży. To poziom nieco słabszy niż w porównywalnym okresie 2016 r., kiedy w sklepach pojawiła się fala kupujących w związku z uruchomieniem programu „Rodzina 500 plus”.


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama