Poradnik dedykowany jest przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy wysyłają pracowników w delegacje oraz osobom zawodowo zajmującym się organizacją podróży służbowych. Publikacja jest efektem współpracy między organizacją płatniczą Diners Club Polska, specjalizującą się w dostarczaniu praktycznych rozwiązań finansowych dla firm oraz podróżników, a Barbarą Dziedzic - ekspertką od optymalizacji kosztów podróży służbowych.

- To praktyczny przewodnik, który pokazuje firmom, że proces organizacji i rozliczania podróży może odbywać się dużo sprawniej. Prezentujemy takie rozwiązania, które pozwolą zredukować koszty, a jednocześnie nie wpłyną na jakość i komfort wyjazdów – mówi Katarzyna Fatyga, prezes Diners Club Polska.

Książka podzielona została na siedem rozdziałów poświęconych m.in. optymalizacji wydatków związanych z obsługą podróży służbowych, nowoczesnym narzędziom płatniczym, polityce podróżnej, czy wyjazdom motywacyjnym.

Jak pokazują badania Diners Club już ponad połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw (53 proc.) wysyła swoich pracowników w delegacje biznesowe. Prawie połowa z nich (45 proc.) deklaruje, że organizacją wyjazdu służbowego zajmują się pracownicy samodzielnie. Dla takiej osoby oznacza to dodatkowy, czasochłonny obowiązek, który w efekcie kończy się często źle skoordynowanym i przepłaconym wyjazdem, za który płacą firmy. Tymczasem wg ekspertów wdrożenie wyspecjalizowanych narzędzi może przyczynić się do generowania oszczędności rzędu nawet od 2 do 5 proc. rocznie.

- Kluczem do optymalizacji kosztów jest m.in. przejrzyste rozliczanie wydatków. W tym zakresie przedsiębiorcom może pomóc specjalna karta Travel Account. Dzięki niej wszystkie operacje firmy związane z wyjazdami przepływają przez jedno konto. Dodatkowo, podczas wyjazdu zagranicznego każdy pracownik zostaje objęty szerokim ubezpieczeniem sięgającym nawet 1 mln zł - mówi Katarzyna Fatyga.

Diners Club Polska specjalizuje się w dostarczaniu praktycznych rozwiązań finansowych dedykowanych przedsiębiorcom oraz aktywnym podróżnikom. Karty Diners Club w swoim standardzie posiadają szeroki pakiet usług dodatkowych, m.in. oferują kompleksowe ubezpieczenie podróży zagranicznej, możliwość odprawy w klasie biznes bez względu na rodzaj zakupionego biletu, korzystanie z Fast Track, czy saloników lotniskowych.

- Nasze produkty cieszą się dużym uznaniem na rynku. Np. Karta LOT już dwukrotnie z rzędu została nagrodzona w prestiżowym plebiscycie Business Traveller Awards na najlepszą kartę w podróży biznesowej – dodaje Katarzyna Fatyga.