statystyki

Rząd leci do Pekinu: Zapominamy o COVEC i wyciągamy rękę do Chińczyków

autor: Janusz K. Kowalski, Konrad Majszyk, Bartłomiej Niedziński11.05.2017, 07:56; Aktualizacja: 11.05.2017, 10:13
Chiny, biznes

Premier Beata Szydło od zaplanowanego na jutro spotkania z chińskimi firmami i funduszami inwestycyjnymi rozpoczyna swoją czterodniową wizytę w Chinach.źródło: ShutterStock

Rządowa delegacja leci do Pekinu ze wstępną koncepcją centralnego portu lotniczego i szybkiej kolei. Chce przekonać Azjatów do zaangażowania w te przedsięwzięcia. Eksperci podchodzą do pomysłu sceptycznie.

Reklama


Premier Beata Szydło od zaplanowanego na jutro spotkania z chińskimi firmami i funduszami inwestycyjnymi rozpoczyna swoją czterodniową wizytę w Chinach. Najważniejszym punktem jest udział w Forum Pasa i Szlaku. Szefowa rządu będzie rozmawiała w jego trakcie o pogłębieniu współpracy gospodarczej. Obok omówienia próby odnowy Nowego Jedwabnego Szlaku pojawi się temat udziału Chińczyków w budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, który może pomóc Polsce stać się hubem w ruchu lotniczym do Azji. Kluczowe będzie również przekonanie Pekinu do pełnego otwarcia chińskiego rynku na polskie produkty rolnicze. Jak w przypadku każdego rządu, plany wobec najważniejszego gracza gospodarczego w Azji są ambitne. Pytanie, czy tym razem uda się uniknąć błędów popełnianych przez poprzedników i czy współpraca chińsko-polska nie pozostanie na papierze.

Gra o chińskie pieniądze

CPK, czyli centralne lotnisko o przepustowości ponad 50 mln pasażerów rocznie – według zapowiedzi ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka – powstanie do końca lat 20. przy autostradzie między Łodzią i Warszawą. Ten projekt infrastrukturalny ma być namacalnym symbolem rządów PiS. Tak jak A2 miała być symbolem rządów PO. W przypadku autostrady skończyło się skandalem z udziałem, kontrolowanego przez państwo, chińskiego koncernu COVEC. Dlaczego tym razem inwestycja we współpracy z Chińczykami miałaby się zakończyć sukcesem?

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Komentarze (2)

  • Piotr(2017-05-11 14:23) Zgłoś naruszenie 20

    Uda się. Bo PiS owi się chce. A po miała w *****

    Odpowiedz
  • Kierowca(2017-05-12 08:33) Zgłoś naruszenie 00

    To nie skandal "" W przypadku autostrady skończyło się skandalem z udziałem, kontrolowanego przez państwo, chińskiego koncernu COVEC. Dlaczego tym razem inwestycja we współpracy z Chińczykami miałaby się zakończyć sukcesem?"" - skandalem jest działalność Kulczyka i zawłaszczenie części autostrad

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama