Według Pekao, przeniesieni klienci otrzymali wcześniej na swój adres korespondencyjny nowe karty kredytowe i kody PIN wraz z instrukcją postępowania. Nową kartę z logo Pekao można uaktywnić, wykonując operację w bankomacie z użyciem otrzymanego PIN-kodu, płacąc nią za zakupy lub dzwoniąc na infolinię. Bank zorganizował także akcję przypominania klientom o tym, że karty przestaną działać.

Pracownicy banku dzwonią do klientów, którzy nie aktywowali kart, rozsyłane są także SMS-y.

- Tylko w środę pracownicy banku wykonali 32 tys. połączeń telefonicznych w tej sprawie oraz wysłano 22 tys. SMS-ów - przyznaje Arkadiusz Mierzwa z Pekao.

Trwa akcja wymiany kart debetowych, które są blokowane etapami, w zależności od tego, kiedy oddział, w którym klient ma rachunek, jest przenoszony na platformę informatyczną Pekao. Karta jest blokowana na tydzień przed migracją oddziału. Wcześniej wysyłana jest nowa krata wraz z PIN-kodem.

W niedzielę 9 marca zablokowane zostaną karty debetowe wydane przez Bank BPH klientom 12 krakowskich oddziałów oraz oddziałów w Balicach, Olkuszu, Kluczach, Bukownie i Bochni, obecnie należących do Pekao. O ile w trakcie wymiany kart debetowych, w niektórych przypadkach, np. gdy karta lub PIN nie dotarły do adresata na czas można było ją odblokować na krótki czas, o tyle w przypadku kart kredytowych nie ma takiej możliwości.