statystyki

Lichwa wychodzi z mody

autor: Patryk Słowik21.02.2017, 07:31; Aktualizacja: 21.02.2017, 08:00
pieniądze

Klienci piętnastokrotnie częściej skarżą się do rzecznika finansowego na banki niż na firmy pożyczkowe.źródło: ShutterStock

Klienci piętnastokrotnie częściej skarżą się do rzecznika finansowego na banki niż na firmy pożyczkowe. W okresie od października 2015 r. do lutego 2017 r. na te pierwsze wpłynęło bowiem aż 3800 skarg. Na mniejszy biznes udzielający pożyczek – 250.

Obecna sytuacja na rynku jest jeszcze lepsza, co jest efektem obowiązującej od roku tzw. ustawy antylichwiarskiej, czyli nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim (Dz.U. z 2015 r. poz. 1357).

– Wśród skarg na instytucje pożyczkowe zdecydowana większość dotyczy działań opartych na przepisach sprzed noweli. Od chwili wejścia w życie nowelizacji, tj. od marca 2016 r., tylko 12 skarg dotyczyło działań z zakresu funkcjonowania tej ustawy – informowała na niedawnym posiedzeniu sejmowej komisji finansów publicznych rzecznik finansowy Aleksandra Wiktorow.

Dodatkowo, jak wynika z jej obserwacji, problem wysokich kosztów pozaodsetkowych, które stanowią większość opłat ponoszonych przez konsumentów, dotyczy głównie banków oraz tych instytucji pożyczkowych, które oferują pożyczki na dłuższe okresy. Innymi słowy, wbrew powszechnie panującej opinii, przedsiębiorcy oferujący chwilówki nie łamią obecnie prawa na masową skalę.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane