O 300 tysiącach odwiedzających polski pawilon wystawowy, ponad 300 spotkaniach biznesowych i 85 milionach odbiorów działań komunikacyjnych mówił Krzysztof Drynda, prezes PAIH podsumowując pierwsze dwa miesiące obecności Polski na Wystawie Światowej. A już w najbliższym tygodniu w Dubaju odbędzie się Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Narodowy Dzień Polski.
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwa przesunięte o rok Expo 2020. Pierwszy raz to cykliczne wydarzenie, którego początki sięgają XVIII wieku, odbywa się na Bliskim Wschodzie. Bierze w nim udział ponad 190 krajów, w tym Polska.
Jak możemy przeczytać na stronach Ministerstwa Rozwoju i Technologii zakładane korzyści udziału w Wystawie Światowej to min. wzmocnienie wizerunku Polski oraz zwiększenie zainteresowania produktami i gospodarką. Hasło przewodnie naszej obecności w Dubaju, to „Polska. Kreatywność inspirowana przez naturę.”
W związku z zaplanowanym na 6 grudnia Polsko-Arabskim Forum Gospodarczym oraz organizowanym 7 grudnia Narodowym Dniu Polski w studiu DGP rozmawialiśmy z prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. To bowiem ta instytucja odpowiada za obecność naszego kraju na Expo 2020.
Krzysztof Drynda przybliżył min.:
- doświadczenia pierwszych dwóch miesięcy funkcjonowania polskiego pawilonu wystawowego,
- zakres obecności gospodarczej Polski na Bliskim Wschodzie,
- szanse wejścia przez Półwysep Arabski na rynki afrykańskie,
- znaczenie regionu w gospodarce światowej,
- możliwości pozyskania z krajów arabskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych,
- znaczenie polskiego designu w budowaniu wizerunku naszego kraju i rolę, którą w tym odgrywa polski pawilon wystawowy,
- szanse, które niesie za sobą organizacja Polsko-Arabskiego Forum Gospodarczego będącego zaczątkiem współpracy,
- co to jest Narodowy Dzień Polski na Expo 2020.
Zapraszamy do obejrzenia wywiadu.