O 300 tysiącach odwiedzających polski pawilon wystawowy, ponad 300 spotkaniach biznesowych i 85 milionach odbiorów działań komunikacyjnych mówił Krzysztof Drynda, prezes PAIH podsumowując pierwsze dwa miesiące obecności Polski na Wystawie Światowej. A już w najbliższym tygodniu w Dubaju odbędzie się Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze oraz Narodowy Dzień Polski.

W Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwa przesunięte o rok Expo 2020. Pierwszy raz to cykliczne wydarzenie, którego początki sięgają XVIII wieku, odbywa się na Bliskim Wschodzie. Bierze w nim udział ponad 190 krajów, w tym Polska.

Jak możemy przeczytać na stronach Ministerstwa Rozwoju i Technologii zakładane korzyści udziału w Wystawie Światowej to min. wzmocnienie wizerunku Polski oraz zwiększenie zainteresowania produktami i gospodarką. Hasło przewodnie naszej obecności w Dubaju, to „Polska. Kreatywność inspirowana przez naturę.”

W związku z zaplanowanym na 6 grudnia Polsko-Arabskim Forum Gospodarczym oraz organizowanym 7 grudnia Narodowym Dniu Polski w studiu DGP rozmawialiśmy z prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. To bowiem ta instytucja odpowiada za obecność naszego kraju na Expo 2020.

Krzysztof Drynda przybliżył min.:

  • doświadczenia pierwszych dwóch miesięcy funkcjonowania polskiego pawilonu wystawowego,
  • zakres obecności gospodarczej Polski na Bliskim Wschodzie,
  • szanse wejścia przez Półwysep Arabski na rynki afrykańskie,
  • znaczenie regionu w gospodarce światowej,
  • możliwości pozyskania z krajów arabskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych,
  • znaczenie polskiego designu w budowaniu wizerunku naszego kraju i rolę, którą w tym odgrywa polski pawilon wystawowy,
  • szanse, które niesie za sobą organizacja Polsko-Arabskiego Forum Gospodarczego będącego zaczątkiem współpracy,
  • co to jest Narodowy Dzień Polski na Expo 2020.

Zapraszamy do obejrzenia wywiadu.