Warto się zastanowić zatem z czego wynika taka popularność tej formy finansowania. Leasing jest przede wszystkim wygodnym i tanim sposobem finansowania inwestycji w każdej firmie - od spółek giełdowych po małe przedsiębiorstwa (wg danych ZPL 70% firm finansujących się leasingiem to Przedsiębiorstwa z obrotem do 20 MLN). Oprócz prostych i szybkich procedur należy zwrócić uwagę na aspekty podatkowe. Faktury dotyczące leasingu (operacyjnego) stanowią w całości koszt uzyskania przychodu. Wiele firm leasingowych na polskim rynku oferuje uproszczone programy na tzw. oświadczenie, czyli możliwość uzyskania finansowania bez konieczności dostarczenia pełnej dokumentacji księgowej. W tych rozwiązaniach wystarczy oświadczyć swoje dane finansowe. Dodatkowym atutem przemawiającym za finansowaniem inwestycji leasingiem są proste zabezpieczenia pozyskiwanego finansowania, a mianowicie zabezpieczenie na finansowanym aktywnie. Firmy leasingowe ofertują również kompleksowe pakiety ubezpieczeń finansowanego sprzętu – z atrakcyjnymi stawkami polis – często w wysokości trudnej do uzyskania przy samodzielnym zakupie.
Leasing to nie tylko aspekty podatkowe czy uproszczone formalności przy zawieraniu umowy, to też bardzo dynamiczny rozwój w świecie cyfrowym. Szczególnie mocno zauważalny od 2020 roku, kiedy to pandemia COIVID-19 oraz lockdown zmusiły wielu przedsiębiorców do przejścia do świata cyfrowego. Dla branży leasingowej otworzyła się szansa na cyfryzację procesów pozwalających na udzielanie leasingu online. Głównymi trudnościami, z którymi dotychczas mierzyła się i mierzy branża są wymogi dotyczące samej formy złożenia podpisu pod umową leasingową. Polskie prawo wymaga, aby umowa leasingu miała formę pisemną. W przypadku pożyczek czy kredytów często wystarczającą formą podpisania dokumentów może być forma elektroniczna, dla której wystarczy złożenie oświadczenia woli w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie i nie wymaga już złożenia odręcznego podpisu (np. SMS wysyłany przez system bankowości elektronicznej). Choć w Ministerstwie Sprawiedliwości trwają prace nad zmianą w Kodeksie Cywilnym umożliwiającą podpisanie umowy leasingu formą elektroniczną, to część firm leasingowych nie czekając na wynik tych prac, już teraz proponuje swoim klientom możliwość podpisania umowy przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który ma tę samą moc prawną co podpis odręczny.
Cyfrowy świat wkracza bardzo mocno do codziennego życia przedsiębiorców oraz zmienia nawyki zakupowe. Coraz częściej dokonujemy zakupów online od prostych artykułów użytku codziennego po specjalistyczne maszyny, urządzenia, a nawet pojazdy. Rosną zatem oczekiwania przedsiębiorców wobec instytucji finansowych, aby dopasowywać się do oczekiwań rynków i być dostępnym w analogicznej formie. Firmy leasingowe słuchając rynku coraz śmielej wdrażają rozwiązania pozwalające na zawarcie umowy online czy też przejście całego procesu od wyboru przedmiotu po podpisanie umowy w jednej aplikacji. Początkowo dotyczyło to niewielkich kwot i drobnych urządzeń, sprzętu IT czy wyposażenia firmy, a obecnie możliwe jest finansowanie drogich maszyn jak np. wózki widłowe czy koparki. Przykładem rozwoju digitalności jest chociażby oferta ING Lease, gdzie klient może poprzez system bankowości elektronicznej, czy bezpośrednio stronę www.inglease.pl złożyć kompletny wniosek o finansowanie.
Reklama
Jednak to nie jedyna możliwość jaką przygotowujemy i rozwijamy dla naszych Klientów i Partnerów. Przeniesienie sprzedaży aktywów do świata cyfrowego pozwala na wkroczenie leasingu do świata ecommerce – czyli zintegrowanie swojego sklepu internetowego z firmą leasingową, czy integrację z platformami płatniczymi. Duże sklepy czy platformy internetowe mogą połączyć się przez API wykorzystując do tego prace swoich programistów. Niemniej dla mniejszych firm czy dystrybutorów mogłoby to być dużym wyzwaniem. Dlatego też ING Lease proponuje skorzystanie z Platformy ING Lease Now umożliwiającej integrację ze sklepem internetowym w postaci gotowej wtyczki, którą po prostu należy zainstalować w swoim sklepie. Dzięki temu umożliwiamy Klientom naszych Partnerów szerszy wybór metod płatności, co wpłynie na ich konkurencyjność oraz zadowolenie użytkowników.
ING Lease Now jest platformą online przeznaczoną dla producentów, dystrybutorów i sprzedawców maszyn i urządzeń, za pomocą której mogą oni oferować leasing dla swoich klientów zarówno w cyfrowym świecie, ale również dostępną dla tradycyjnych kanałów sprzedaży stacjonarnej. Nasi Partnerzy mają możliwość samodzielnego przedstawienia oferty leasingu dla swoich klientów. Platforma ING Lease Now działa na dowolnym urządzeniu: laptopie, tablecie czy smartfonie, także jest doskonałym narzędziem dla handlowców, którzy w dowolnym miejscu i czasie mogą przedstawić ofertę finansowania. Co ważne klient może również samodzielnie wybrać interesujące go parametry na otrzymanej ofercie, bez konieczności angażowania sprzedawcy.
Z platformy można korzystać zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i w internetowym. Integracje ze sklepem internetowym umożliwiamy poprzez jedną z trzech opcji - API do dedykowanych integracji, wtyczki do najpopularniejszych platform ecommerce, wklejenie jednej linijki kodu – w przypadku rozwiązań indywidualnych.
Dla leasingobiorców ING Lease Now jest metodą płatności – szybką i nieangażującą, można zdecydować się na leasing o dowolnej porze 24/7. Platforma umożliwia złożenia wniosku online, bez potrzeby przedstawiania dokumentów finansowych. Cały proces jest szybki i intuicyjny, a także samo podpisanie umowy leasingu może się odbyć w formie elektronicznej, ponieważ umożliwiamy naszym klientom możliwość wydania i użycia podpisu kwalifikowanego.
Aby rozpocząć współpracę z Platformą wystarczy wypełnić formularz dostępny na www.leasenow.pl – całość w procesie online, bez konieczności podpisywania skomplikowanych umów.
Elastyczność i kompleksowość rozwiązań dedykowanych Klientom bardzo często decyduje o konkurencyjności naszego produktu na rynku. Oferta finansowania dostępna na miejscu jest też jednym z elementów ocenianych przez potencjalnych klientów którzy planują dokonać zakupów. Warto zatem wspierać swoją firmę korzystając z gotowych rozwiązań zwiększającą konkurencyjność firmy na stale zmieniającym się rynku.