UPC Polska, największy operator kablowy na rynku, przejął formalnie Grupę Aster. Operator poinformował wczoraj, że w efekcie połączenia prawnego UPC Polska przejęło wszystkie prawne zobowiązania Aster, a dotychczasowi abonenci Aster staną się klientami UPC Polska.
To kolejny etap wartej 2,4 mld zł transakcji, na którą we wrześniu 2011 r. wydał zgodę UOKIK. Warunkiem jest sprzedaż części sieci Aster tam, gdzie dubluje się z siecią UPC Polska.
Fuzja ma pomóc UPC Polska konkurować z operatorami satelitarnymi Cyfrowym Polsatem, n i Cyfrą+, a także Telekomunikacją Polską i Netią.
Po połączeniu z Aster, UPC Polska ma blisko 1,5 mln klientów, a w zasięgu usług UPC znajduje się 2,5 mln gospodarstw domowych.
Teraz spółka zajmie się integracją obu firm. UPC zapewnia, że jej celem jest „jak najszybsze zaoferowanie wszystkim klientom Aster usług UPC – interaktywnej telewizji cyfrowej, superszybkiego internetu szerokopasmowego, w tym UPC Fiber Power o prędkości do 150 Mb/s oraz telefonii. Marka Aster zniknie do końca tego roku, zastąpi ją marka UPC Polska.