To kolejny etap wartej 2,4 mld zł transakcji, na którą we wrześniu 2011 r. wydał zgodę UOKIK. Warunkiem jest sprzedaż części sieci Aster tam, gdzie dubluje się z siecią UPC Polska.
Fuzja ma pomóc UPC Polska konkurować z operatorami satelitarnymi Cyfrowym Polsatem, n i Cyfrą+, a także Telekomunikacją Polską i Netią.
Po połączeniu z Aster, UPC Polska ma blisko 1,5 mln klientów, a w zasięgu usług UPC znajduje się 2,5 mln gospodarstw domowych.
Teraz spółka zajmie się integracją obu firm. UPC zapewnia, że jej celem jest „jak najszybsze zaoferowanie wszystkim klientom Aster usług UPC – interaktywnej telewizji cyfrowej, superszybkiego internetu szerokopasmowego, w tym UPC Fiber Power o prędkości do 150 Mb/s oraz telefonii. Marka Aster zniknie do końca tego roku, zastąpi ją marka UPC Polska.