Dziś okaże się, z kim rząd będzie rozmawiać o dokończeniu autostrady A2 z Łodzi do stolicy.
Z ustaleń „DGP” wynika, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiła do kwalifikacji 14 firm wykonawczych, ale realne szanse na kontrakt na budowę 20-km odcinka „C” trasy A2 ma tylko kilka firm. Faworytami są koncerny budowlane od lat obecne na polskim rynku: austriacki Strabag i szwedzka Skanska. Stawkę uzupełniają Dolnośląskie Surowce Skalne.
DSS to główny podwykonawca wyrzuconych z budowy Chińczyków. Firma jest gotowa dokończyć A2 wspólnie z kilkoma partnerami, m.in. z czesko-niemiecką spółką Boegl & Krysl. Boegl jest częścią niemieckiej firmy Max Boegl, która zdecydowała się dokończyć rozgrzebany przez Mostostal Warszawa stadion we Wrocławiu.